هم‌قسم شده‌ایم تا صعود کنیم/ رفتن به المپیک ۲۰۲۰ سکوی پرشی برای فوتبال بانوان است

ملی‌پوش فوتبال بانوان گفت: تمرینات خوبی را تا الان انجام داده‌ایم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از مرحله مقدماتی به مرحله اصلی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کنیم.

الهام فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط تمرینات تیم ملی برای حضور در مرحله مقدماتی المپیک ۲۰۲۰، اظهار کرد: اردوهای تیم ملی از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است که حداقل هر ماه یک اردو و در برخی از ماه‌ها هم دو مرحله اردو برگزار شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اردوهای امسال مثل دوره‌های گذشته یکی، دو ماه مانده به اعزام برگزار نشد و اردوها پشت‌سر هم و با برنامه‌ریزی قبلی پیش می رود. در حال حاضر هم هرچه به مسابقات نزدیک‌تر می‌شویم روی تاکتیک‌ های تیمی کار می‌کنیم.

فرهمند تصریح کرد: در مرحله مقدماتی المپیک، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در گروه B با تیم‌های لبنان، امارات و هنگ‌کنگ همگروه است البته ماکائو هم در این گروه بود ولی انصراف داد.

ملی‌پوش فوتبال بانوان اضافه کرد: نخستین دیدارمان در مرحله مقدماتی، ۱۷ آبان‌ماه مقابل لبنان است، فیلم برخی از بازی‌های لبنان را آنالیز کرده‌ایم و فکر می‌کنم سطح آن‌ها از ایران پایین‌تر باشد البته ما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم. از بازی بزرگسالان هنگ‌کنگ فیلمی نداریم و مسابقات تیم کمتر از ۱۶ سال آن‌ها را نگاه کردیم.

وی افزود: امارات هم تیمی خیلی قوی است، بازیکنان این تیم اکثراً تابعه هستند و به همین دلیل بازی خیلی سختی با این تیم خواهیم داشت. فکر می‌کنم رقبای اصلی ما هنگ‌کنگ و امارات باشند ولی پیش‌بینی می‌کنم شانس صعودمان در مرحله مقدماتی بیش از ۷۰ درصد است.

فرهمند خاطرنشان کرد: کادر فنی خوبی داریم، تمرینات منظمی داشتیم و امیدوار هستم بتوانیم مواردی را که کادر فنی تیم از ما می‌خواهند عملی کنیم و به نتیجه برسیم. سال گذشته در مسابقات مقدماتی جاکارتای آسیا با سرمربیگری مریم آزمون و کادر فنی فعلی شرکت کردیم چون کتایون خسرویار امسال سرمربیگری تیم ملی کمتر از ۱۹ سال بانوان را برعهده دارد نمی‌تواند تیم ما را در این رقابت‌ها همراهی کند.

هافبک دفاعی تیم ملی بانوان گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از مرحله مقدماتی صعود کنیم. با همه بچه‌های تیم هم‌قسم شده‌ایم که در این دوره تاریخ‌ساز شویم و بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم تا به مسابقات اصلی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برسیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی‌ام صعود به مسابقات اصلی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، گفت: با توجه به اینکه تا الان تیم ملی فوتبال بانوان موفق به صعود به المپیک نشده فکر می‌کنم افتخار بزرگی برای ایران است. همچنین حضور در مسابقات جام جهانی هم می‌تواند سکوی پرشی برای همه بازیکنان رده‌های سنی پایه و بزرگسالان باشد که این مهم فقط با تمرینات و تلاش بیشتر حاصل می شود که امیدوار هستم این اتفاق بیفتد.

بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان در مورد لیگ برتر امسال اظهار کرد: امسال هم با تیم سپاهان کار می‌کنم. قراردادمان با باشگاه منعقد شده و حدود دو ماه است که تمریناتمان را شروع کرده‌ایم.

کد خبر 354647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.