فرسودگی ۵۰ درصدی هواپیماهای کشور/ هواپیماهای روسی برای خرید قابل اعتماد نیستند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نسبت به فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور هشدار داد و گفت: ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده است.

به گزارش ایمنا، سید احسن علوی با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی حوزه هواپیمایی کشور فرسودگی این ناوگان است، اظهار کرد: این مسئله ضمن اینکه خطرات بسیاری را برای مسافران به دنبال دارد موجب می شود که هزینه نگهداری ناوگان هواپیمایی بسیار بالا برود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش های رسیده، بیش از ۵۰ درصد هواپیماهای ایرلاین‌های کشور فرسوده بوده و عملا زمین گیر شده اند.

وی ادامه داد: بعد از برجام امیدوار به نوسازی ناوگان هواپیمایی از طریق انعقاد قرارداد با بوئینگ و ایرباس بودیم، اما متأسفانه با اقدام تحریمی آمریکا، تمام اقدامات متوقف شد، حال در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی باید تمهیدات ویژه ای برای جایگزینی هواپیماهای فرسوده بیاندیشد.

اجاره مدت‌دار هواپیما؛ بهترین راهکار برای نوسازی ناوگان هواپیمایی

علوی تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه فرآیند خرید هواپیمای جدید از کشورهای خارجی بسیار سخت و دشوار شده، بهترین راه برای تأمین نیازهای ناوگان هوایی کشور، اجاره مدت دار هواپیما از کشورهای دیگر است.

نماینده مردم در مجلس دهم افزود: خرید هواپیماهای دست دوم در حد نو نیز یکی دیگر از راهکارها برای تأمین نیاز کشور است تا بخشی از هواپیماهای فرسوده از فرآیند استفاده خارج شده و هواپیماهای جدید جایگزین آن شود.

هواپیماهای روسی برای خرید قابل اعتماد نیستند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: تمرکز کشور برای خرید هواپیما باید روی شرکت های معتبری مانند ایرباس باشد از این رو روند خرید باید از کانال های دیگر صورت گیرد، البته بحث خرید هواپیماهای روسی نیز مطرح بود که به نظر من این هواپیماها قابل اطمینان نیستند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 354646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.