نقش زبان هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس درخشان است

لنجان-وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس دورانی خاص و درخشان در تاریخ کشور بوده و هنر یکی از موثرترین ابزارهای انتقال این ارزش ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محمد حسینی در ویژه برنامه شب های شیدایی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای با بیان اینکه مرور وقایع انقلاب در چهار دهه گذشته در قالب هنر تاثیر گذاری شگرفی بر روی نسل جوان خواهد داشت، اظهار کرد: ۴۰ سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی سرشار از خاطره است، و دل های مشتاق بسیاری منتظر شنیدن گفته‌ها و ناگفته‌های این دوران هستند، و امروز در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای شاهد اجرای برنامه ای پر محتوا با استفاده از ابزار هنر برای شرح مجدد دلاوری و مقاومت مردم و رزمندگان اسلام هستیم.

وی رمز بقاء انقلاب و عبور از گردنه های سخت را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: انتقال فرهنگ فداکاری، ایثار و شهادت به نسل های جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده چراکه طی سال های گذشته تکیه بر این فرهنگ ناب اسلامی، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان رقم زده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:حدود ۳۰ سال پیش جنگ تحمیلی به پایان رسید اما همواره نیاز است از فرهنگ هشت سال دفاع مقدس استمداد بطلبیم چراکه بسیاری از امور با استمداد از خداوند و یاد شهدا محقق می‌شود و امروز نیز با توجه به هجمه های سنگین دشمنان در جبهه های مختلف نیازمند روحیه جهاد، ایثار و فداکاری که در رزمندگان اسلام تجلی یافته بود هستیم تا بتوانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی خدایی دانست و عنوان کرد: در دورانی که دشمنان تلاش بسیاری برای تحریف دین داشتند، همه فکر می کردند دین اسلام ناب محمدی به حاشیه خواهد رفت،اما امام خمینی (ره) با تکیه بر آیه قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ، و قیام اباعبدالله الحسین (ع) دین مبین اسلام را احیاء کرد.

وی ادامه داد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد مردم ما دستشان خالی از تجهیزات نظامی بود، اما با ایمان راسخ در مقابل دشمنی که به آخرین تجهیزات روز دنیا مجهز بود ایستادند و به میدان رفتند و هشت سال در برابر جبهه کفر ایستادگی کردند و در نهایت نیز موفقیت ازآن نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شهید پرور ایران اسلامی شد.

حسینی با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس دورانی خاص و درخشان در تاریخ کشور است، اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس سردارنان بزرگ و شهدای فراوانی را تقدیم اسلام ناب محمدی کردیم که باید به نسل های جدید به درستی معرفی شوند و این مسئله یکی از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و بدون تردید هنر یکی از موثرترین ابزارهای انتقال این ارزش ها به نوجوانان و جوانان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه نسل جوان کشور باید بدانند مردم چگونه دوران مختلف جنگ تحمیلی، فتنه ها و تحریم ها را پشت سر نهاده اند، خاطرنشان کرد: در عصر حاضر شاهد صف‌آرایی تمام عیارِ تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم و برهمین اساس هنر در قالب‌های گوناگون آن اهمیت مضاعفی پیدا کرده، و وظیفه مهمی در تبیین حقایق و مقابله با دشمنی‌ها دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به آحاد ملت ایران است، گفت: در هر کوی و برزن و هر شهر و روستای کشور شهدای بسیاری تقدیم حفظ انقلاب و اسلام ناب محمدی شده است و باید توجه داشت راه سرخ شهادت همواره ادامه خواهد داشت چراکه در روزهای اخیر شاهد بودیم افرادی با تفکر تکفیری مردم بی گناه را در اهواز به رگبار بستند.

وی افزود: روز گذشته شاهد تشییع پیکر یکی از شهدای این اتفاق تروریستی که کودکی چهار ساله بود در اصفهان بودیم و این مسئله نشان از آن دارد که مردم ما همواره با الگوپذیری از قیام اباعبدالله الحسین(ع) در برابر استکبار جهانی خواهند ایستاد.

حسینی ایران اسلامی را مظهر اقتدار و صلابت دانست و تصریح کرد: جهانیان دیدند رییس جمهور آمریکا در صحبت های خود سازمان ملل بیشترین واژه هایی را که پس از آمریکا استفاده می کرد نام ایران بود و این مسئله به خوبی نشان می دهد ایران مسئله نخست انان است و آنها همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند اما به دلیل وجود ولایت فقیه و ولایت پذیری و بصیرت مردم توطئه های مختلف انان با شکست مواجه شده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز هم اگر کشور مشکلات و گرفتاری های اقتصادی و معیشتی وجود دارد این گردنه را نیز پشت سر خواهیم گذاشت البته در این جنگ اقتصادی مدیران، کارگزاران و مسئولان باید همان روحیه رزمندگان و سرداران هشت سال دفاع داشته باشند تا با تلاش و مجاهدت شبانه روزی از این جنگ اقتصادی به سلامت عبور کنیم.

کد خبر 354573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.