برگزاری نمایشگاه نقش موثری در رونق اکوسیستم کارافرینی دارد

مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌های اصفهان در این استان، گفت: چنین نمایشگاه‌هایی با معرفی قابلیت‌های موجود در اکوسیستم، کمک به معرفی فعالان و علاقه‌مندان کسب‌وکار به یکدیگر بهترین تأثیر را در رونق اکوسیستم کارآفرینی دارد.

حمیدرضا فاتحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان از دیرباز به عنوان شهری صنعتی و کارآفرین شناخته ‌شده است، همچنین اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی اصفهان نیز بعد از تهران یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های کشور به‌حساب می‌آید.

وی افزود: بنابراین پتانسیل‌های لازم و ظرفیت‌های خوبی برای برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست در شهر اصفهان وجود دارد همچنین در این استان کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌های بسیار زیاد با جوانان پر شور و هیجانی که به دنبال بستری مناسب برای توسعه بیشتر قابلیت‌های شخصی خود هستند، وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به کسب‌وکارهای بزرگ را در آینده دارند.

فاتحی خاطرنشان کرد: نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها اصفهان (StartExpo) بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است و برخلاف نمایشگاه‌های مشابهی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی، مشارکت میان شرکت ها و نیز سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نو و استارتاپ‌ها است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها در سراسر دنیا یکی از ابزارهای توسعه بازار و رونق بخشیدن به بازار به‌حساب می‌آیند، افزود: بر خلاف تصور برخی از فعالان حوزه تکنولوژی های نوین که بیان می‌کنند نمایشگاه‌هایی به این سبک بازدهی نداشته و کارکرد خود را از دست داده است ما معتقد هستیم که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی و حضور پررنگ در آن‌ها می‌تواند نقطه عطف مناسبی برای بسیاری از کسب‌ و کارهای کوچک و نوپا باشد.

مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه برای اولین بار است که در استان اصفهان برگزار می‌شود، یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدامات استان در حوزه تکنولوژی به‌حساب می‌آید. 

وی افزود: این نمایشگاه با تأکید بر تکنولوژی، به عنوان کاربرد دانش در توسعه جوامع بشری و تأکید بر نوآوری، به عنوان به‌کارگیری ایده‌های نوین در شرایط فعلی کسب‌وکارها و با تمرکز بر استارتاپ‌ها فعالیت می‌کند.

فاتحی اضافه کرد: از جمله اهداف اصلی این نمایشگاه، کمک به توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، کمک به شکل‌گیری تجارت و تعاملات اقتصادی حول محور فناوری، ایجاد شرایط مناسبی برای تبادل تجارب شرکت‌های موفق در تجاری‌سازی و توسعه فناوری، تقویت مناسبات و افزایش ظرفیت اقتصادی با استفاده از فناوری، آموزش و توانمندسازی افراد علاقه‌مند به این حوزه را می توان نام برد.

نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها  (StartExpo)با رویکرد شهر فناور و به همت شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان، مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سوم تا ششم مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 354444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.