۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
به یاد اکبر رادی

آهنگ های شکلاتی اکبر رادی توسط گروه پژوهش مهر روی صحنه خواهد رفت و یاد این نمایشنامه نویس معاصر ایران را زنده می کند.

رادمهر کشانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نمایشنامه "آهنگ‌های شکلاتی" که  آخرین اثر از اکبر رادی است و به زودی توسط گروه پژوهش مهر به روی صحنه می رود، اظهار کرد: این نمایشنامه برای اولین بار در کشور به صورت حرفه‌ای به روی صحنه خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه "آهنگ‌های شکلاتی" به معضلات اجتماعی، تفاوت نسل‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها و چرایی این تفاوت‌ها می‌پردازد و سعی می‌کند راهکاری را برای آن به مخاطب ارائه دهد، افزود: این نمایشنامه در حالت کلی مونوتن است که شاید برای مخاطب امروزی جذابیت کمتری داشته باشد، به همین دلیل تلاش بر این بوده که با کمی تغییر در اجرای آن، سلیقه تمامی مخاطبان پوشش داده شود.

به گزارش ایمنا، اکبر رادی نویسنده نمایشنامه "آهنگ شکلاتی" در ۱۰ مهر ۱۳۱۸ در شهر رشت زاده شد او نمایشنامه نویس و داستان نویس معاصر ایرانی بود و یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان تاریخ زبان فارسی به‌شمار می‌رود. رادی در پنجم دی‌ماهِ ۱۳۸۶ پس از نیم قرن نوشتن بی‌وقفه درگذشت و در کارنامه کاری خود روزنه آبی، مرگ در پاییز، آمیزقلمدون  و نمایشنامه های درخشان بسیاری را به جا گذاشته است.

دوم مهر ماه از پوستر این نمایش با حضور پیشکسوتان تئاتر اصفهان و اهالی فرهنگ و هنر رونمایی و نمایشنامه های این نمایشنامه نویس خوانش می شود  و نمایش "آهنگ‌های شکلاتی" به کارگردانی رادمهر کشانی از ۱۰ مهر تا ۴ آبان ساعت ۱۸:۳۰ در سالن کوچک تالار هنر اصفهان اجرا می‌شود.

کد خبر 354138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.