انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اصفهان همزمان با کشور

رییس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان از برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی کشور و استان اصفهان در تاریخ ۱۲ مهر امسال خبر داد.

جان نثاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام خبر فوق، اظهارکرد :نظام مهندسی اصفهان بالغ بر ۳۰ هزار عضو دارد که در انتخابات امسال ۷۳ نفر از اعضا ثبت نام کردند که ازین تعداد ۶۲ نفر تایید و ۱۱ نفر رد صلاحیت شدند.

وی افزود: هفت رشته عمران، معماری شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، برق و مکانیک برای این انتخابات در نظر گرفته شده بود که نامدها میتوانستند، ثبت نام کنند اما در رشته ترافیک کسی ثبت نام نکرد.

 جان نثاری در مورد اینکه چرا رشته ترافیک مورد استقبال قرار نگرفت، توضیح داد: به دلیل بند عدم تعارض منافع و اینکه در نظام نامه افرادی که در بعضی ارگان ها مشغول به کار هستند اجازه حضور در هیئت مدیره نطام مهندسی ساختمان را ندارند   و از جمله این ارگان‌ها شهرداری ها، راه و شهرسازی، آب و برق، گاز، زمین شهری، نوسازی مدارس و غیره می باشد.

وی افزود: در رشته ترافیک به دلیل اینکه افراد واجد صلاحیت احتمالا ترجیح دادند که ثبت‌نام نکنند و از طرفی شرایط امسال کمی سخت تر شد به عنوان مثال نامزدها باید دارای پروانه پایه یک اشتغال به کار نظام مهندسی باشند و همچنین ۲ سال سنوات بعد از آن داشته باشد در واقع حدود ۱۴ سال عضو نظام مهندسی باشد. حال آنکه رشته  ترافیک رشته نوپایی است.

جان نثاری اضافه کرد:  بنابراین برای تکمیل این ۱۵ نفر، از رشته های هم گروه خود می توانند جایگزین شوند؛ به عنوان مثال رشته های عمران، ترافیک،نقشه برداری یک گروه حساب می شوند پس برای رشته ترافیک از رشته عمران جایگزین می شود.

 رییس هیئت اجرایی هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهایی که در این امر نظارت دارند، اداره اطلاعات، سازمان تشکیلات دادگستری و تشکیلات نیروی انتظامی و شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان است، افزود: ملاک رد یا تایید صلاحیت کاندیداها شامل شرایط عام، شرایط خاص و شرایط کلی است.

وی اضافه کرد: برای افراد رد صلاحیت شده فرصت سه روزه جهت تجدید نظر در هیئت اجرایی نظارت استان در نظر گرفته شد  که این  مهلت به پایان رسید و این افراد می‌توانند مجدداً از طریق هیئت نظارت کشور پیگیری لازم را انجام دهند.

به گزارش ایمنا؛ هیئت اجرایی این انتخابات شامل مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان (به‌عنوان مسئول انتخابات در استان از طرف وزیر راه و شهرسازی) و هفت نفر از اعضای نظام مهندسی که از افراد با سابقه و خوشنام  سازمان بوده و به دعوت  اداره کل  راه و شهرسازی استان، فرایند انتخابات را زیر نظر می گیرند.

 تبلیغات کاندیداها به محض انتشار اسامی شروع می‌شود و تا ۱۲ مهرماه به مدت ۲ هفته و تا ۲۴ سال قبل از انتخابات ادامه دارد."

هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی کشور قرار است در تاریخ ۱۲ مهر انجام شود. این انتخابات هر سه سال یک بار تکرار می شود و ۱۵ نفر به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شوند.

در این دوره از انتخابات مقرر شده است برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای محترم سازمان تعداد ۹ مرکز اخذ رأی در شهرستانهای  اصفهان، شهرضا، نجف آباد، کاشان، داران، گلپایگان، شاهین شهر، خمینی شهر و بهارستان دایر گردد.

کد خبر 353815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.