تولید نوعی ریل در اصفهان برای اولین بار در کشور

ذوب آهن اصفهان موفق شد؛ ریل UIC۶۰ را که در خطوط پرسرعت راه آهن مورد استفاده قرار می گیرد را برای اولین بار در کشور تولید کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مدیر مهندسی نورد این شرکت ضمن بیان این خبر ، اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در خاورمیانه، پس از تولید ریل U۳۳ و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی، موفق به تولید ریل UIC۶۰ بر اساس استانداردهای جهانی شد.

یوسف زاده با بیان اینکه کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان قادر به تولید سالانه ۴۰۰ هزار تُن ریل است، افزود:  هم اکنون هزار تن ریل UIC۶۰ در این شرکت تولید شده و کیفیت آن فراتر از انتظار است همچنین آمادگی لازم برای تولید انبوه این محصول وجود دارد.
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن، تولید این محصول استراتژیک در حمل و نقل ریلی را در شرایط کنونی که با تحریم مواجه هستیم، بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: خوشبختانه قادر به تامین تمام نیازهای راه آهن جمهوری اسلامی هستیم و درنتیجه نیازی به واردات این محصول که در شرایط تحریم، کار بسیار مشکلی است، نخواهد بود.
 یوسف زاده با بیان اینکه در تولید ریل UIC۶۰، به طور کامل از توان داخلی بهره گرفته شده است، اضافه کرد:  نیروی انسانی ذوب آهن، پرفورمنس خود را با اطلاع کارشناسان آلمانی اجرا کردند.

کد خبر 353668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.