۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
همه شهر لبیک یا حسین سر می دهد

مدیران و مسئولان شهری همراه با مردم در گلستان شهدای اصفهان حضور پیدا کردند و به مقام شامخ شهدا و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در ششمین روز از ماه محرم الحرام ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدای طبل و شیپور از ابتدای درب ورودی گلستان شهدا شنیده می شد، بوی اسپند فضای گلستان شهدا را عطرآگین کرده و حال و هوای معنوی به آن بخشیده بود. مسئولان و مردم گرد هم جمع شده بودند تا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ادای احترام کنند.

پارچه های مشکی رنگی که نام سالار شهیدان و برادر رشیدش ابوالفضل العباس (ع) با رنگی از طلا بر روی آن نقش بسته بود در میان جمعیت دست به دست می شد تا عطر محرم و حسین(ع) در فضای معنوی گلستان شهدا پیچیده شود. گل های گلایور سفید که با ربانی مشکی زینت داده شده بود هم میان حاضران توزیع می شد.  عزاداران حسین(ع) به رسمی نمادین طبل و شیپور بر دست پس از مداحی به سمت مقبره شهدای مدافع حرم به راه افتادند و با قرار دادن این گل ها بر سر خاک این شهدا بار دیگر با آرمان های این از خودگذشتگان تجدید میثاق کردند.

حضور عکاسان و فیلمبرداران که لحظه ها را به ثبت می رساندند در گوشه و کنار جمعیت به چشم می خورد. مصاحبه های گاهگاهی خبرنگاران با برخی از مسئولان هم خالی از لطف نبود. در طول مسیر تابلوهای آبی رنگی که هرکدام به سمتی اشاره می کردند به چشم می خورد. تابلوهایی با عناوین شهدای حرم، شهدای گمنام و شهدای منا، اما امروز نیازی به این تابلوها نبود، همه از مردم تا مسئولان شانه به شانه حرکت می کردند تا به سمت قطعه فرماندهان دلاور دفاع مقدس شهید خرازی  و شهید کاظمی رسیدند.

این بار مسئولان به صف در مقابل مقبره شهید حاج حسین خرازی، شهیدحاج احمد کاظمی و شهدای دفاع مقدس ایستادند، کسانی که برای دفاع از اسلام، کشور و این نظام جان خود را به خطر انداختند و شهید شدند. باید تجدید پیمانی محکم و دوباره با این شهدا کرد و افتخار خدمت به مردم را ارج نهاد.

امروز همه گرد هم جمع شدند تا با سرور و سالار شهیدان و شهدای دفاع مقدس پیمان ببندند که پیرو راه شهیدان باشند و در راه خدمت به مردم گام های محکم تری بردارند. نزدیک اذان مغرب بود و حاضرانی که تا اینجا در کنار همدیگر بر سر مزار شهدا حضور پیدا کرده بودند، آرام آرام پراکنده شدند تا در محضر خدا یا به خدمت بندگان خدا نایل شوند.

کد خبر 353556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.