سگ‌های ولگرد، تهدیدی برای سلامتی مردم شهرضا

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا از افزایش آلودگی زیستی و مخاطرات بهداشتی ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد خبر داد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس این خطر تشدید می‌شود و لازم است برای مقابله با آن تدابیر جدی اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت‌الله موسوی امروز (شنبه) در جلسه کمیته جامعه ایمن این شهرستان، اظهار کرد: جولان سگ‌های ولگرد در معابر و خیابان‌های شهر مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است و با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، این مشکلات بیشتر می‌شود و باید برای مقابله با آن تدابیر جدی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: حمله سگ‌های ولگرد باعث تحمیل هزینه‌های بسیاری به مصدومان و شبکه بهداشت و درمان می‌شود.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه مشکلات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد در مناطق حاشیه‌ای و روستاها بیشتر است، اظهار کرد: لازم است طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد با جدیت بیشتری اجرا شود.

موسوی سگ‌های ولگرد را تهدیدی برای سلامت و امنیت شهروندان دانست و تآکید کرد: کودکان بیشتر در معرض این آسیب هستند.

وی همچنین از صدور ۲۸۲ فقره گواهی صلاحیت بهداشتی در مدت یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: گفت: در خصوص عدم احراز صلاحیت بهداشتی افراد و اماکن نیز ۳۲۴ فقره گواهی عدم صلاحیت بهداشتی صادر شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی را مهمترین عامل در جلب اعتماد عمومی به نظام بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد:  ۲۳۵ مورد از شکایات مردمی در یک سال گذشته پیگیری شده است.

موسوی همچنین از صدور پنج هزار و ۹۵۹ کارت معاینه پزشکی در همین مدت خبر داد و اظهار کرد: پس از انجام هزار و ۷۷۹ مورد غربالگری ژنتیک با موضوع مشاوره تالاسمی، مشخص شد ازدواج دو زوج ناقل این بیماری، ۲۱ زوج مشکوک و ۱۱ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور، انجام شده است.

وی از اجرای طرح‌های مقابله با کم‌کاری مادرزادی تیرویید، پیشگیری از ابتلا به تالاسمی ماژور و برنامه پیشگیری و درمان  فنیل کتونوری 《PKU》 به عنوان دیگر برنامه‌های حمایتی و بهداشتی در این شهرستان، خبر داد.

کد خبر 353485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.