سلامت آبرسانی سیار جایگزین سرعت نمی شود

تیران-مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب روستایی استان اصفهان گفت: سلامت و کیفیت آب شرب روستاییان در آبرسانی سیار جایگزین سرعت نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد حسین قرائتی در جلسه مدیریت آب روستایی تیران وکرون با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۰ هزار خانوار روستایی استان اصفهان اظهار کرد: روزانه از یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب تا یک هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب شرب به وسیله تانکر در روستاهای استان اصفهان در حال توزیع است که سلامت و کیفیت آب شرب روستاییان در آبرسانی سیار جایگزین سرعت در این کار نمی شود.

وی با بیان اینکه سلامت آب شرب روستاییان از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: توزیع آب همراه با کیفیت و سلامت آن در شرکت آب و فاضلاب مورد توجه قرار گرفته و سلامت آن مورد ارزیابی بهداشت و درمان نیز هست.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب روستایی استان اصفهان با بیان اینکه با بیش از ۳۸ تانکر این شرکت آبرسانی روستایی را انجام داده اند، تصریح کرد: برای توزیع آب شرب به صورت سیار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان اصفهان پیش بینی شده که تاکنون اعتبار آن اختصاص نیافته و شرکت آب و فاضلاب روستایی ۳۵ میلیارد ریال تاکنون برای این اقدام هزینه کرده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه محدودیت اعتباری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان مانع از اجاره تانکر برای آبرسانی شد، شیفت های رانندگان تانکر و مسیرهای آبرسانی افزایش یافت و رانندگان آبفار متحمل سختی کار زیادی شدند.

قرائتی از تشکیل ستاد مدیریت بحران آب در شرکت آب و فاضلاب روستایی خبرداد و گفت: این ستاد همواره موضوعات مربوط به آبرسانی روستایی را در کل استان رصد کرده و با توجه به نیازهای هر روستا اقدامات موثری در آبرسانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آبرسانی در روستاهای استان اصفهان نیازمند مشارکت و همدلی بین دستگاه های اداری و خدماتی به ویژه مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: شرکت آبفار برای آبرسانی به مردم روستایی به تنهایی اقدام کرده و از همکاری سایر بخش های استان بی بهره مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب روستایی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه آبرسانی روستایی نیازمند افزایش اعتبارات دولتی هستیم، تاکید کرد: اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های آبرسانی محدود و با کاهش اعتبارات صندوق حمایت ملی در سال های آینده مشکلات اعتباری دو چندان می شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس تخصیص اعتبار برای آبرسانی از محل صندوق حمایت ملی را برای سال ۹۸ قطع نکنند تا پروژه های آبرسانی با قدرت و توان بیشتری اجرا و مشکلات آبرسانی روستایی رفع شود.

قرائتی با بیان اینکه طرح آبرسانی ۴۱ روستا در تیران و کرون در حال اجرا است، افزود: تکمیل این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با اختصاص اعتبارهای استانی و ملی فاز به فاز این پروژه تکمیل می شود.

وی با اشاره به نقش ستاد مدیریت بحران تیران و کرون در آبرسانی به روستاها گفت: مشارکت بین بخشی در این شهرستان بحران های خشکسالی و آبرسانی را در این منطقه کاهش داد.

کد خبر 353477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.