شهدا؛ الگوی حقیقی جامعه هستند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: شهدای ایران اسلامی با الگوپذیری از امام حسین (ع) سبب تشکیل و تثبیت نظام اسلامی شدند و به همین علت امروز شاهد صدور اسلام ناب محمدی به سراسر دنیا هستیم.

میثم محمدی در حاشیه تشییع پیکر شهید گمنام در زرین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهدای گمنام قهرمانانی هستند که پس سال ها بازگشت باز هم از نام و مقام دوری گزیدند تا تنها لقب شهید گمنام را به خود اختصاص دهند، اظهار کرد: مقام و منزلت شهدا بسیار رفیع و بلند بوده، اما شهدای مفقودالاثر و گمنام نزد خداوند مقام ویژه ای دارند و آنها با توسل به حضرت فاطمه (س) به چنین جایگاهی دست یافتند و این مسئله پیامی مهم را برای تمامی انسان ها به دنبال دارد و آن، همان بی ریایی، فاصله گرفتن از نام  و آنچه انسان را از خدا دور می کند، است.

وی افزود: شهدای ایران اسلامی با الگوپذیری از امام حسین (ع) سبب تشکیل و تثبیت نظام اسلامی شدند و به همین علت امروز شاهد صدور اسلام ناب محمدی به سراسر دنیا هستیم از این رو تمامی افراد ایران اسلامی مدیون رشادت‌های دلیرمردان عرصه جنگ و انقلاب بوده و موظف هستیم ضمن پاسداشت جایگاه رفیع آنان به پیمان و قولمان به شهدا عمل کنیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: «شهدا چراغ راه ما هستند» و برهمین اساس باید بیاندیشیم که آنها چگونه عمل کردند و در چه مسیر قدم نهادند که به این جایگاه دست یافتند و ما نیز در آن مسیر قدم نهاده و از آنها تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه تشییع شهید گمنام در زرین شهر بار دیگر گوشه‌ای از مظلومیت‌های شهدای دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشت، عنوان کرد: شهدا همیشه این نکته را به مسئولان یادآور می‌شوند که ما جان خود را برای تدوام انقلاب و حفظ اسلام ناب محمدی هزینه کرده ایم و امروز زمانی است که مسئولان باید خود را برای حفظ انقلاب هزینه کنند چرا که انقلاب اسلامی، انقلابی برگرفته از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) است.

محمدی با بیان اینکه حفظ و پاسداشت ارزش ها و مقام شهدا وظیفه همه مسئولان و مردم است، ادامه داد: تشییع شهدای تازه تفحص شده یادآور رشادت این دلیرمردان و پاسداشت تلاشی است که این بزرگ مردان تاریخ برای حفظ و پاسداری از وطنشان به خرج دادند که باید با تمام توان مسیر و آرمان‌های شهدا را دنبال کنیم و این امر میسر نخواهد شد، مگر آنکه آحاد مردم و مسئولان در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشته باشند و مسئولان نیز همسو با مردم در مسیر شهدا گام بردارند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به واژه شهید و شهادت که برگرفته از آموزه‌های دینی و قیام اباعبدالله الحسین(ع) نگاه ویژه ای شده است، اضافه کرد: شهدای گمنام مصداق بارز مظلومیت هستند و حضور این شهدای والا مقام در شهرهای مختلف شهرستان لنجان سبب شده که از حماسه‌های خلق شده توسط شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس به سادگی عبور نکنیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه حضور باشکوه مردم زرین شهر در مراسم تشییع شهید گمنام نشان از بصیرت مردم به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا لازمه بیداری و بصیرت افزایی نسل جوان کشور است بنابراین باید در زندگی معنوی شهدا ورود پیدا کرده و عمق شخصیت آنان را برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت سپری مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است، بنابراین باید به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت که از فرامین رهبر معظم انقلاب نیز هست توجه ویژه داشته باشیم و در این مسیر گام برداشته تا بتوانیم در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

کد خبر 353473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.