تبدیل فضاهای مخروبه شهری به پاتوق گفتگو

خوب یا بد، زمانه عوض شده و سرها، چه تابستان و چه زمستان، در گریبان و گرفتار موبایل و اینترنت است. گفتگوهای مجازی، قضاوت‌های سطحی، خبر داشتن از زندگی بسیاری که نمی‌شناسیم و بی‌خبری از آن‌ها که می‌شناسیمشان. برگشت گفتگوهای حقیقی به شهر، فضا را زنده می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، قاسم تقی‌زاده خامسی در پستی اینستاگرامی با اشاره به بازدید از پاتوق‌هایی که به تازگی توسط شهرداری مشهد در خیابان توحید ایجاد شده است، خبر از تبدیل فضاهای مخروبه و ناکارآمد شهری به محیط امن، کارآمد و به نوعی پاتوق گفتگو برای گرد هم آمدن همشهری‌ها و همسایه‌ها داده است.

تقی‌زاده خامسی در صفحه شخصی اینستاگرامی خود می‌نویسد:

“در سال‌های نه چندان دور مردم دنبال بهانه‌ای برای گفت و گو بودند. در قهوه‌خانه‌ها، آرایشگاه‌ها، تاکسی و اتوبوس. تابستان به دورهمی‌های عصرانه همسایه‌ها گرم بود و زمستان، به دیدار هم محلی‌ها در همان چند دقیقه انتظار در گرمای دلچسب نانوایی.

خوب یا بد، زمانه عوض شده و سرها، چه تابستان و چه زمستان، در گریبان و گرفتار موبایل و اینترنت است. گفتگوهای مجازی، قضاوت‌های سطحی، خبر داشتن از زندگی بسیاری که نمی‌شناسیم و بی‌خبری از آن‌ها که می‌شناسیمشان. برگشت گفتگوهای حقیقی به شهر، فضا را زنده می‌کند. البته که فضاهای عمومی بسیاری مثل پارک‌ها هست، اما انگار که این فرهنگ کمی قدیمی شده، باید دوباره به یاد مردم بیاید. برای این یادآوری به راهکار احداث مکان‌های مشخص برای گفتگوی همشهریان رسیدیم.

شهردار مشهد در بخش دیگری از پیامش می‌آورد، جایی که هم محلی‌ها و همشهری‌ها را دور هم جمع کند. تبدیل فضاهای مخروبه و ناکارآمد شهری به محیط امن، کارآمد و به اصطلاح پاتوق گفتگو. اولین آن را در نزدیکی میدان شهدا و ابتدای خیابان توحید و با نام عزیز سید الشهدا (ع) در اختیار خادمین امام حسین (ع) قرار دادیم تا انشاالله پس از این دهه جایی باشد برای گپ و گفت مردم.”

فرصت شد سری بزنید شاید بزودی در محله شما هم یک پاتوق برپا شود. تا باد چنین بادا.

کد خبر 353454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.