در اعزام نشدن دونده های اصفهان به جاکارتا قصد و غرضی در کار نبود/پیست نقش جهان مشکل دارد

رییس هیئت دوومیدانی استان اصفهان گفت: پیگیر اعزام دو ملی‌پوش اصفهانی به بازی‌های آسیایی جاکارتا بودیم اما این دو دونده موفق به کسب رکورد ورودی نشده و جواز حضور در مسابقات را به دست نیاوردند.

عبدالرسول یزدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد اعزام نشدن دو دونده ملی‌پوش اصفهانی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: ورزشکار دورانی دارد و تقریباً باید چهار سال تلاش کند تا به بازی‌های آسیایی برسد. فرزانه فصیحی و رضا قاسمی طی دو سال گذشته دچار مصدومیت شده و در این دوران موفق به کسب نتایج خوب و ثبت رکورد نشدند. همین موضوع فرصت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را از آن‌ها گرفت و باعث شد سال ۹۶ با وجود اینکه پس از پایان دوران مصدومیت، پیشرفت بسیار خوبی هم داشتند اما نتوانند ورودی‌هایی که فدراسیون مشخص کرده بود را کسب کنند.

مسابقات ورودی دیرتر بود قطعاً سهمیه می‌آوردند

وی ادامه داد: فصیحی سال گذشته در مسابقات آسیایی داخل سالن در ماده ۶۰ متر مقام قهرمانی را به دست آورد و در لیگ برتر هم خوش درخشید و توانست موقعیت‌های خوبی کسب کند اما در نهایت نتوانست به رکورد ورودی دست پیدا کند که شاید از بدشانسی ورزشکار است که مدت زمان زیادی را طی می‌کند اما متأسفانه نتیجه لازم حاصل نمی‌شود. شاید اگر مسابقات ورودی جاکارتا پنج، شش ماه دیرتر برگزار می‌شد هر دوی این دونده‌ها می‌توانستند شانس کسب سهمیه را به دست آورند.

کمیته فنی فدراسیون باید پاسخگو باشد

یزدی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا در لیست تیم ملی دو و میدانی اعزامی به جاکارتا ورزشکاری هم بوده که بدون کسب ورودی لازم به این بازی‌ها اعزام شود؟ گفت: مهردلان تنها ورزشکاری بود که نام او در لیست اعزامی‌ها نبود اما در مسابقات داخلی، لیگ و خارج از کشور توانست ورودی لازم را کسب کند، ضمن اینکه همه دونده‌های اعزامی به جاکارتا ورودی لازم را کسب کرده بودند. کمیته فنی فدراسیون باید پاسخگوی چگونگی انتخاب و اعزام ورزشکاران باشد البته ما هم در قالب حمایت از ورزشکاران استان، پیگیر اعزام دو دونده اصفهانی بودیم و با رییس فدراسیون و مسئول کمیته فنی صحبت کردم تا حداقل برای ارکان هیئت جواب منطقی داشته باشیم.

رییس هیئت دوومیدانی استان اصفهان افزود: هیچ‌گونه مسئله شخصی در اعزام نشدن دو دونده اصفهانی به جاکارتا دخیل نبوده است و کادر فنی فدراسیون و افراد دیگر قصد و قرضی در این مورد نداشته‌اند. من هم به عنوان رییس هیئت استان بسیار مایل بودم که دو ملی‌پوش اصفهانی به جاکارتا اعزام شوند چراکه سال‌ها در تورنمنت‌های مختلف داخلی و خارجی صاحب مقام بوده‌اند. مصطفوی دونده سه هزار متر اصفهان نیز طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است و سال گذشته نیز در مسابقات کازانف قزاقستان مقام سوم را به دست آورد اما زمانی که کمیته فنی فدراسیون به جمع‌بندی می‌رسد ورزشکاری که موفق به کسب ورودی نشده نمی‌تواند به بازی‌های آسیایی اعزام شود، نمی‌توان کاری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه فصیحی و قاسمی قطعاً در آینده با وضعیت بهتری در مسابقات حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوندگان خوبی در ماده‌های مختلف در استان فعالیت دارند که می‌توانند خود را به تیم ملی نزدیک کنند و تا الان تعدادی از ورزشکاران استان در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.

پیست نقش جهان مشکل دارد

یزدی‌زاده با بیان اینکه سالن تارتان در اختیار نداریم، تصریح کرد: پیست ورزشگاه نقش جهان مشکلاتی دارد و چمن آن کمی تخریب شده، البته تنها دو لاین از این پیست قابل استفاده است که گروهی از دوندگان زیرمجموعه ورزش کارگری فولا مبارکه برای تمرین به پیست نقش جهان می‌روند اما نه به صورت منظم که دلیل آن هم دوری مسیر است و همه دوندگان در یک زمان مشخص نمی‌توانند به پیست بروند.

رییس هیئت دوومیدانی استان اصفهان اضافه کرد: در صورت نیاز می‌توانیم با باشگاه سپاهان هماهنگ کنیم تا قهرمانان بتوانند در پیست نقش جهان تمرینات منظم و مداومی انجام دهند. در حال حاضر تمامی دوندگان اصفهان و حتی ورزشکاران پاراآسیایی هم در پیست انقلاب و با وجود شرایط سخت فیزیکی و زیست محیطی مشغول به تمرین هستند.

باید از سیستم بک واش برای آبیاری چمن انقلاب استفاده کرد

وی با اشاره به شرایط سخت کم‌آبی و در اختیار نداشتن چاه آب مستقیم در پیست انقلاب، اظهار کرد: از آب شهری برای آبیاری چمن پیست استفاده می‌کردیم که در شرایط کنونی نمی‌توان از آب شهری برای آبیاری چمن استفاده کرد و تمهیداتی برای رفع این معضل مثل استفاده از سیستم بک واش آب استخر انقلاب اندیشیده‌ایم و اداره‌کل ورزش و جوانان هم این سیستم را بررسی و تأیید کرده است و باید اجرایی کند.

یزدی‌زاده ادامه داد: مناقصه سالن دو و میدانی خوراسگان نیز انجام گرفته و بودجه و پیمانکار آن هم مشخص شده است اما شرایط اقتصادی کنونی مشکلاتی را در تجهیز و تکمیل این سالن به وجود آورده است.

وی در مورد حضور فرزانه فصیحی در تیم ملی نجات غریق، خاطرنشان کرد: باطنی و فصیحی چندین سال است که در تیم ملی نجات غریق حضور دارند که با دعوت هیئت نجات غریق و فدراسیون در مسابقات شرکت می‌کنند و صاحب مقام هم هستند. همچنین فرشاد اداوی نیز اخیراً در تیم ملی نجات غریق فعالیت می‌کند، دوندگان از ظرفیت خود در رشته دیگری نیز استفاده می‌کنند و تداخلی هم با فعالیت آن‌ها در دوومیدانی ندارد.

کد خبر 353417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.