اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک در دهاقان

دهاقان – مدیر کل اداره پست استان اصفهان از اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور "سیماک" در دهاقان خبرداد.

حمیدباقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: طرح سیماک در استان اصفهان از سال گذشته با هزینه شش میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در چند شهرستان نیز راه اندازی شده در حال حاضر نیز زیرساخت این سامانه در دهاقان ایجاد و تا پایان سال جاری امکان دستیابی کاربران فراهم می شود.

وی باتوجه به اینکه طرح سیماک از زیرساخت های دانش بنیان در حوزه املاک کشور است، افزود: جلوگیری از زمین خواری و امضاهای طلایی از ویژگی های بارز این سامانه است.

مدیرکل اداره پست استان اصفهان، گفت: در حال حاضر قسمت وسیعی از اطلاعات املاک شهرستان دهاقان جمع آوری شده و به زودی به سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور افزوده می شود.

باقری تصریح کرد: با اجرای طرح سیماک ارتباط بین ارباب رجوع و مسئولان قطع می شود و از طریق اینترنت کارها با سرعت و دقت بهتری پیش می رود.

وی در ادامه از راه اندازی طرح "جی نف" در استان اصفهان خبرداد و اضافه کرد: این طرح به صورت پایلوت در استان انجام شده و به زودی در شهرستان دهاقان نیز اجرا می شود.

مدیر کل اداره پست استان اصفهان، افزود: در طرح ملی جی نف، در سه بخش کدپستی، کدیونیک یا امکان اختصاصی طول و عرض جغرافیایی مکان‌ها و سامانه یکپارچه سرویس تقسیم می‌شود و در سه لایه نشانی یا استاندارسازی آدرس‌دهی، نقشه و سرویس‌دهی است که در اجرای آن خیابان‌ها، محلات و کوچه‌ها در شهرها و روستاها همنام‌سازی می‌شوند و همچنین طرح پلاک‌گذاری نیز در شهرها وروستاها اجرا می‌شود.

باقری، افزود: با اجرای این طرح مکان‌ها با یک کد شناخته می‌شوند و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند و آدرس‌دهی استانداردی خواهیم داشت و به زودی سرویس‌های دیگری نیز اضافه می‌شود.

کد خبر 353396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.