۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
اشک ناز دانه ها در سوگ دردانه رباب

سمیرم- امروز مادران سمیرم نازدانه های خود را با پوشاندن لباس های سبز و سفید و مشکی تقدیم دردانه حضرت رباب کردند تا طفلان خود را بیمه اهل بیت شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محرم تداعی کننده مظلومیت خاندان پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) و ظلم خاندان اموی در حق امام سوم شیعیان است.

امروز صدای لالایی مادران سمیرمی بار دیگر آه دل رباب را به آسمان فرستاد تا بگویند فرزندان این سرزمین و دردانه های مادران فدای راه حقانیت امام شیعیان است.

مادران سمیرمی امسال نیز همچون سال های گذشته فرزندان خود را بردستان خویش گرفتند تا بگویند شهر شهید پرور سمیرم ادامه دهنده راه اهل بیت است و هرگز از راه حق و حقیقت باز نخواهند گشت.

مادران حاضر در این مراسم در حالی که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.

امروز اشک نازدانه ها در سوگ دردانه رباب شکست و شانه ها همه گهواره شده بود تا گوش تیرهای سه شعبه در دشت شرمگین نینوا از لالایی پر شود.

مادران عزادار حسینی نیز در این آیین باشکوه با گرفتن طفل خویش بر روی دستانشان و فریاد لبیک یا حسین مظلومیت امامشان را فریاد زدند و به گوش جهانیان رساندند.

مادران داغ دیده ای که آمده بودند تا اشکان پر از مهرشان را تقدیم دردانه رباب کنند، دردانه ای که با شهادت خود سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنها صحه گذاشت.

فضای این آیین معنوی به اندازه ای رنگ و بوی حسینی گرفته بود که هر کس بی اختیار اشک هایش روانه مظلومیت های امام حسین (ع) و دردانه کربلا می شد.

به گزارش ایمنا، آیین شیرخوارگان حسینی هرساله در نخستین جمعه ماه محرم، با هدف رساندن پیام عظیم و بزرگ امام حسین(ع) به جهانیان، آشنایی آنان با نهضت عاشورا، تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

کد خبر 353349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.