صبر از فرمول های سعادت است

یک سخنران مذهبی گفت: صبر یکی از فرمول های سعادت هم در دنیا و هم در آخرت است که در قرآن بسیار به آن سفارش شده است و علاوه بر آن باید صبر و بردباری را با یکدیگر مبادله کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر در سومین شب محرم الحرام در هیئت عاشوراییان اصفهان با بیان اینکه شیعه معتقد است که ابراز تراز بودن، انتصابی است نه انتخابی و شرط آن معصوم بودن است، گفت: تنها کسی که می تواند سعادت و بنای شخصیت را بالا ببرد، امام اول شیعیان، امام علی(ع) است.  

وی افزود: امیرالمومنین(ع) می فرمایند که "روزگار من، روزگاری بود که بچه ها پیر و بزرگ ترها فرتوت می شدند، از این رو صبر پیشه کردن را عاقلانه دیدم؛" بنابراین به هرکجا که می خواهید برسید صبر پیشه کردن را در اولویت خود قرار دهید.

حجت الاسلام رنجبر با طرح این پرسش که ما چگونه می توانیم مانند امیر المومنین(ع) صبور شویم، گفت: باور کنیم که همه چیز ملک خداست و خدا کارگردان عالم است و تا خدا نخواهد، هیچ کس هم نخواهد.

وی با بیان اینکه قرآن مانند خورشید است و زمان بردار نیست، گفت: یکی از فرمول های سعادتی که در قرآن به آن اشاره شده و مردم را به آن توصیه کرده، صبر است، صبر را باید در همه سختی ها و خوشی ها سرلوحه خود قرار داد.

رنجبر خاطر نشان کرد: خدا استعدادهایی در وجود همه ما نهادینه کرده است که فقط در دل مشکلات و سختی ها ظهور پیدا می کند؛ علاوه بر این صبر و بردباری را بین خودتان و دیگران مبادله کنید؛ خدا را با تقوا از دست ندهید، حتی با یک دروغ ساده.

این سخنران مذهبی  یادآور شد: کربلا ریشه در سقیفه دارد و اگر سقیفه نبود، کربلایی رخ نمی داد. در کلام امیرالمومنین زمان سقیفه به قیامتی تشبیه شده که کودکان پیر و بزرگان فرتوت می شدند.

کد خبر 353272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.