آشپز مساجد کارت سلامت دریافت می کنند

تیران-مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: آشپز مساجد شهرستان تیران و کرون در ماه محرم و صفر کارت سلامت دریافت می کنند.

حمیدرضا میرزاییان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به اقدامات بهداشتی در ایام ماه محرم و صفر در این شهرستان اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ آشپز مساجد شناسایی و کارت سلامت برای فعالیت آنان صادر شده است.

وی افزود: تمامی افراد فعال در آشپزخانه های مساجد باید کارت سلامت داشته باشند و الزامات بهداشتی مانند سلامت ظرف غذا، محیط بهداشتی و استفاده از مواد خوراکی بهداشتی در این مراکز باید رعایت شود البته تمامی این موارد مورد نظارت و بازرسی کارشناسان بهداشتی قرار گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تیم نظارت بر آشپزخانه و چایخانه های مساجد فعال است، خاطرنشان کرد: نظارت ها و توصیه های بهداشتی پیش از آغاز مراسم های محرم به اطلاع متولیان مساجد رسیده و مردم نیز باید در نظارت بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر پخت و مصرف مواد غذایی وجود دارد، ادامه داد: کشتار دام برای نذورات تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود و تمامی گوشت های مصرفی نیز باید دارای مهر بهداشتی و سلامت داشته باشند.

میرزاییان با تاکید بر عدم کشتار حیوانات در خیابان ها و معابر عمومی یادآورشد: خون ریزی ناشی از کشتار دام در خیابان و معابر عمومی تهدید علیه سلامت عمومی محسوب می شود البته همکاری برای ساماندهی کشتارها از سوی مردم و متولیان هیئت های مذهبی ضروری است.

کد خبر 353258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.