جهت یابی تلفیقی از طبیعت گردی، جستجو، دقت و سرعت است

ملی پوش جهت یابی ایران گفت: فعالیت در این رشته می تواند اثرات مثبتی در زندگی افراد داشته باشد چرا که باعث می شود تا در کنار هیجان مسابقه، آرامش خوبی بدست آوریم.

مریم کیانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: به مدت یک سال است که به صورت حرفه ای در تیم جهت یابی استان اصفهان فعالیت دارم، در آخرین اردوی انتخابی تیم ملی پنج نفر از بازیکنان تیم اصفهان به اردوی تیم ملی راه یافتند و پس از دو هفته اردو، به مسابقات جهانی آذربایجان رفتیم که به مقام پنجم تیمی رسیدیم. تیم جهت یابی ایران در مسابقات جهانی، مشتکل از هفت بانو و هشت آقا بود که از این ۱۵ نفر، پنج بازیکن از اصفهان بودند.

وی ادامه داد: برای حضور در مسابقات، به اسپانسرهای مالی نیاز داریم اما برای بازی در رشته جهت یابی، امکانات زیادی لازم نیست و بازیکنان با پوشش ساده و کفش ورزشی می توانند در مسابقات شرکت کنند، ضمن اینکه داشتن قطب نما در این ورزش الزامی است. رشته جهت یابی تلفیقی از طبیعت گردی، جستجو، دقت و سرعت است و فعالیت در این رشته می تواند اثرات مثبتی در زندگی افراد داشته باشد چرا که باعث می شود تا در کنار هیجان مسابقه، آرامش خوبی بدست آوریم.

ملی پوش جهت یابی، خاطر نشان کرد: پنج سال قبل از حضور در رشته جهت یابی، در رشته های تکواندو، دومیدانی و آمادگی جسمانی فعالیت داشتم که سپس توسط یکی از دوستانم در رشته آمادگی جسمانی، به رشته جهت یابی دعوت شدم. البته هنوز در رشته های قبلی نیز در سطح مسابقات کشوری فعالیت دارم، سه سال پیاپی مقام قهرمانی آمادگی جسمانی کشوری و یک قهرمانی اسبق کشوری در مسابقات تکواندو دارم.

کیانی تصریح کرد: ورزش جهت یابی برای خیلی ها ناشناخته است و مردم اطلاعات چندانی از آن ندارند اما سعی می کنم با کسب مقام های کشوری و جهانی بتوانم صدای این ورزش را به گوش مردم برسانم.

کد خبر 353194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.