به دلیل کمبود بودجه، به مسابقات آسیایی طناب کشی نرفتیم!

رئیس کمیته طناب کشی استان اصفهان گفت: یک بار جواز حضور در مسابقات آسیایی را به دست آوریم اما به دلیل این که بودجه ما اجازه شرکت در این مسابقات را نمی داد بازیکنان اصفهانی به این مسابقات اعزام نشدند.

نصر الله احدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد سابقه رشته طناب کشی در اصفهان گفت: در ده سال گذشته، تیم طناب کشی اصفهان مقام اول را در مسابقات کشوری به دست آورده و سه سال پیش هم توانستیم جواز حضور در مسابقات آسیایی بانکوک را به دست آوریم اما به دلیل این که بودجه ما اجازه شرکت در این مسابقات را نمی داد، بازیکنان اصفهانی به این مسابقات اعزام نشدند.

وی ادامه داد: مردم علاقه زیادی به رشته طناب کشی دارند و همه خانواده ها، این ورزش را به عنوان یک ورزش جذاب، انجام می دهند. ضمن اینکه در جشنواره زاینده رود و در حضور خانواده ها، هشت تیم شهرستانی که متشکل از هشت بازیکن، یک ذخیره و یک مربی بود با مجموع وزن ۶۴۰ کیلوگرم برای هر تیم، با یکدیگر به رقابت پرداختند و خانواده ها با اصول و مقررات این رشته جذاب آشنا شدند.

رئیس کمیته طناب کشی هیئت انجمن های ورزشی اصفهان، در مورد قوانین و شناخت مردم از طناب کشی خاطرنشان کرد: طناب کشی، قبلا به عنوان یک تفریح شناخته می شد اما در حال حاضر، این ورزش مقررات خاص خود را دارد و همینطور مسابقات قهرمانی کشوری، لیگ برتر و مسابقات آسیایی و جهانی این رشته هرساله برگزار می شود. این ورزش، ۱۲ خطا دارد که در طول جشنواره زاینده رود، به مردمی که در این رشته فعالیت داشتند این خطاها و قوانین بازی، گفته شد.

کد خبر 353012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.