فرش دست‌بافت نصرآباد را برند می‌کنیم

شهردار نصرآباد با بیان اینکه شهر نصرآباد پتانسیل‌های گردشگری زیادی دارد که می‌تواند به یک شهر گردشگری تبدیل شود، گفت: در نظر داریم محصولات و آثار تاریخی این شهر را در جشنواره‌های مختلف گردشگری در معرض دید گردشگران قرار دهیم.

رضا غلامرضایی در حاشیه افتتاح فاز نخست پروژه‌ های شهر نصرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این شهر با جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر در فاصله ۵۵ کیلومتری شرق اصفهان واقع است که ۷۰ درصد آن‌ها عشایر و مابقی تاجیکی هستند.

وی با اشاره به اینکه نصرآباد شهری گردشگری و عشایری است، ادامه داد: در گذشته زمین‌های این شهر حاصلخیز بوده، اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر، متأسفانه ۴۰ درصد از جمعیت این شهر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

غلامرضایی با اشاره به تلاش مسئولان این شهر، بودجه شهرداری نصرآباد از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: با این بودجه حقوق پرسنل شهرداری نصرآباد به روز پرداخت و همچنین پروژه‌های عمرانی اجرا می‌شود.

شهردار نصرآباد با اشاره به اقدامات انجام گرفته از جمله ساماندهی آرامستان و مجموعه گلستان شهدا، آسفالت ۴۵ هزار کیلومتر از سطح شهر و ...، گفت: دو پروژه بزرگ که شامل افتتاح فاز دوم بلوار امام رضا (ع) و مجموعه ساماندهی کارگاهی است، در آینده‌ای نزدیک انجام می‌گیرد.

غلامرضایی با بیان اینکه سال گذشته جشنواره گردشگری عشایر با برپایی ۲۵ سیاه‌چادر در شهر نصرآباد و در ورودی‌های شهرهای اصفهان، شاهین‌شهر و جاده شیراز برگزار شد، تصریح کرد: امسال نیز در نظر داریم این جشنواره را با پتانسیل بیشتری برگزار کرده و در سیاه‌چادرها محصولات لبنی، کشک، قارا و فرش دست‌بافت با پشم گیاهی که به صورت ذهنی بافته می‌شود را در این جشنواره در معرض فروش قرار دهیم تا بتوانیم این فرش را به برندی برای شهر نصرآباد تبدیل کنیم.

برگزاری جشنواره تنور عشایر در نصرآباد

 وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نان عشایری در شهر نصرآباد، خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری این جشنواره، آموزش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است تا در آینده‌ای نزدیک جشنواره تنور عشایر را در شهر برگزار کنیم البته هنوز زمان دقیق برگزاری این جشنواره مشخص نشده است.

شهردار نصرآباد با اشاره به صنایع دستی این شهر از جمله چنته، فرش دست‌بافت و همچنین محصولات لبنی، اظهار کرد: نجوم و رصد ستارگان را در شهر نصرآباد فعال خواهیم کرد که به همین منظور مرکز نجوم بازدیدی از شهر داشته‌اند تا در صورت امکان و ورود سرمایه‌گذار برای فعال کردن بحث گردشگری و بخش نجوم، این موضوعات عملیاتی شود.

غلامرضایی با اشاره به وجود خانه‌های قدیمی در شهر نصرآباد، اضافه کرد: سه یا چهار خانه قدیمی با قدمت صد ساله در شهر نصرآباد وجود دارد که می‌توان در زمینه گردشگری و بوم‌گردی از این خانه‌ها استفاده کرد، البته در این شهر خانه‌های قدیمی بیشتری موجود است، اما قسمتی از این خانه‌ها تخریب شده که در نظر داریم با همکاری کارگروه گردشگری، و با توجه به ترانزیتی و دو بانده شدن جاده نصرآباد، مجموعه بوم‌گردی را در این شهر به صورت دائمی اجرا کنیم تا گردشگرانی که از این مسیر عبور می‌کنند از خانه‌های قدیمی، مبحث نجوم و محصولات و صنایع دستی مردمان این شهر استفاده کنند.

کد خبر 352996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.