پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم است

لنجان-مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: طی ۲۷ سال گذشته گردهمایی و مراسم شب تاسوعای حسینی به میزبانی هیئت عاشقان ولایت ناحیه مقاومت بسیج لنجان در گلستان شهدای زرین‌شهر برگزار می شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته این آیین در با حضور عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

سید احسان میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: طی ۲۷ سال گذشته در پی استقبال عمومی شهروندان و هیئت های مذهبی شهرستان لنجان گردهمایی و مراسم شب تاسوعای حسینی به میزبانی هیئت عاشقان ولایت ناحیه مقاومت بسیج لنجان در گلستان شهدای زرین‌شهر برگزار می شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته این آیین در با حضور عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

وی ماه محرم را نقطه اتکاء و وحدت بیش از پیش مسلمانان دانست و افزود: وحدت و همدلی هیئت‌ها و اقوام مختلف در زیر سایه عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) از جمله مسایلی است که در این گردهمایی مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه همه ساله برشور این آیین افزوده می شود و حضور خودجوش و حداکثری مردم نیز نشان‌دهنده همدلی و اتحاد مردم این شهر بوده که این تجمع را به تجمعی کم‌نظیر مبدل کرده است.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: عزاداری صحیح، عامل بقای اسلام و احیای تشیّع بوده و امام حسین(ع) نیز  برای احیای اسلام ناب محمدی و تشیّع به سمت کربلا حرکت کردند چراکه در آن زمان، اسلام در خطر و تشیع در حال نابودی بود، امّا شهادت امام حسین(ع) این روند را تغییر داد، اسلام باقی ماند و تشیّع زنده شد.

وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) باید مد نظر همه قرار گیرد، ادامه داد: استکبار ستیزی یکی از آثار فرهنگی نهضت عاشورایی به شمار می آید برهمین اساس دشمنان همواره درصدد خنثی‌سازی موضوع عاشورا و ایام محرم و کاهش تاثیرات رسانه‌ای آن هستند و نباید فراموش کرد هم‌زمانی ایام سوگواری سالار شهیدان و دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بیان حقایق آن دوران و اشاعه فرهنگ ایستادگی و مقاومت است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی با بیان اینکه یام بزرگ عاشورا این است که برای بقای اسلام باید با دشمنان اسلام مقابله کرد، گفت: اگر پیام را به درستی درک نکنیم همچنان شاهد وقوع تلخ‌ترین حادثه‌ها در سرزمین‌های اسلامی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانان و مداحان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) نباید مطلبی را بیان کند که باعث اختلاف و تفرقه در جامعه شود، ایجاد تفرقه، عناد و دور کردن مردم از هم در اهداف قیام امام حسین (ع) جایگاهی ندارد.

کد خبر 352981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.