۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
شهر ارواح روی میز کافه نقد

شصتمین کافه نقد تابستان با شعار "به تماشای اندیشه" با نمایش و نقد مستند "شهر ارواح" برگزار می‌شود که محصول سال ۲۰۱۷ سینمای انگلیس است.

به گزارش ایمنا، این نشست ازسوی دفتر تخصصی سینما وابسته به  سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و فرهنگسرای رسانه، امروز در حوزه هنری اصفهان برگزار می شود.

مستند سینمایی "شهر ارواح" شاید در نگاه اول در مورد گروهی از روزنامه نگاران کار کشته باشد، اما در حقیقت موضوع اصلی این فیلم به طور خاص در باره این قشر نیست. در اینجا هیچ درس تاریخی به شما ارایه نخواهد شد. در واقع کارگردان این مستند اطمینان دارد که یا شما از وجود “داعش” مطلع هستید و  یا حداقل با ظلم های وحشیانه ای که در طول جنگ های داخلی سوریه روی می دهد آشنایی دارید.

"هینمن" به عنوان کارگردان این مستند از موضوعات خودش مانند یک گروه از خبرنگاران که خود را "رقه در معرض قتل عام خاموش است "(RBSS) می نامند، تاثیر پذیری زیادی دارد. موقعیت آنهایی که در این گروه عضو هستند بسیار ترسناک تر از آن است که برای موقعیت های بهتر از این بدبختی ها چانه زنی کرده و یا درباره اینکه بشار اسد کجا متوقف می شود و یا داعش دوباره کی قتل و عام های خود را شروع می کند، بحث کنند. در اینجا مجرمان مطرح نیستند بلکه فقط ایدئولوژی رایج آنها و ابزاری که برای انتشار از آن استفاده می کنند، اهمیت دارد. تنها نکته ای که شاید "شهر ارواح" نتوانسته به خوبی آن را به تصویر بکشد این است که نمی تواند نظمی برای این جنگ های نابودکننده و بی دلیل پیدا کند؛ و این در حالی است که هیچ فیلم دیگری تا این حد متقاعدکننده نقش موثر رسانه را در جنگ های مختلف نشان نداده است.

مستند سینمایی "شهر ارواح" محصول سال ۲۰۱۷ انگلیس است و به عنوان برگزیده بهترین مستند آکادمی فیلم بریتانیا شناخته شد. این مستند با حضور "احمد مهرشاد" جامعه شناس و مدرس رسانه نقد و بررسی می شود.

علاقه‌مندان به سینما و رسانه می‌توانند برای حضور در نشست شصتم کافه نقد، یک‌شنبه ۱۸ شهریورماه ساعت ۱۸ به سالن سوره حوزه هنری، واقع در خیابان آمادگاه مراجعه کنند. حضور در این نشست برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 352913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.