مردم خواستار برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی هستند

شهرضا - امام جمعه شهرضا گفت: مردم در شرایط فعلی از مسئولان و سران سه قوه می خواهند که قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد و مانع ادامه فعالیت های خرابکارانه آن ها شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا، با بیان اینکه سران سه قوه اخیرا اقدامات مناسبی برای مقابله با مفسدان اقتصادی انجام داده اند، تآکید کرد: مردم خواستار اقداماتی قاطع و شفاف برای مقابله با اخلالگران اقتصادی هستند.

وی احتکار را عملی خلاف شرع دانست و تصریح کرد: محتکران اقلام ضروری زندگی مردم را پنهان می کنند تا به این وسیله به سود بیشتری برسند، اما اقشار مختلف مردم از این عمل آنها متضرر می شوند.

امام جمعه شهرضا خاطرنشان کرد: احتکار مواد ضروری و مورد نیاز مردم کار آمریکا یا دشمنان نیست؛ ما مسلمان هستیم و از انجام این قبیل کارها منع شده ایم.

یعقوبی با بیان اینکه فروش اجناس به چندین برابر قیمت از نظر شرعی صحیح نسیت، اظهار کرد: باید با کسانی که با احتکار اجناس یا ایجاد نوسان در بازار سکه و ارز، مردم را دچار زحمت می کنند به شدت برخورد شود.

وی با بیان اینکه محتکران از رحمت الهی به دور هستند، تصریح کرد: در دوران ابتلا و آزمایش الهی هستیم، در این دوران مردم و مسئولان به واسطه اقدامات خود در پیشگاه الهی مسئول هستند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه رسانه های بیگانه همه تحولات کشور را رصد می کنند، اظهار کرد: اخلالگران در نظام اقتصادی و احتکارکنندگان با دشمن همراهی و حیثیت ایرانی را لگدکوب امیال و هوس های خود می کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کرد: ممکن است ارتش آمریکا به سوریه حمله کند، زیرا این کشور به خوبی می داند در آینده منطقه جایگاهی ندارد، به همین دلیل دست به انجام اقدامات پشگیرانه برای حفظ منافع خود زده است.

وی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا برای ایجاد اختلاف بین ایران و عراق، تآکید کرد: ایران در چند سال گذشته کمک های زیادی به عراق کرده و وضعیت خوبی بر مناسبات دو کشور حاکم بوده است، بنابراین نباید اجازه دهیم در این شرایط دشمن به اهداف خود برسد.

امام جمعه شهرضا آمریکا و اسراییل و انگلیس را مهمترین عوامل ایجاد تنش در منطقه دانست و افزود: مسئولان باید با تقویت دیپلماسی خارجی، اجازه ندهند دست ایرانیان از عتبات عالیات کوتاه شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به نامگذاری دهه نخست محرم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت احیای این فریضه الهی تآکید فرموده اند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را تضمین کننده حیات طیبه اسلامی دانست و تآکید کرد: از علایم آخرالزمان، تغییر جایگاه معروف و منکر است.

امام جمعه شهرضا وحدت را مهمترین نیاز جامعه برشمرد و با اشاره به بخش هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مهمترین وظیفه نخبگان و آحاد مردم در شرایط فعلی پرهیز از اختلاف افکنی و تقویت انسجام ملی است.

یعقوبی با بیان اینکه دشمن به موازات جنگ اقتصادی جنگ روانی با استفاده از رسانه ها را آغاز کرده است، تصریح کرد: برخی افراد در فضای عمومی و مجازی به دیگران توهین و ندانسته یا از روی غرض مطالبی را مطرح می کنند، این کارها وحدت ملی را از بین می برد و باعث ایجاد نفاق می شود.

کد خبر 352788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.