کشور به مدیران جهادی نیاز دارد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری را در دو سه سال اخیر انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی_سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: طراحی جنگ اقتصادی علیه ایران‌ با هدف تضعیف تفکر و روحیه انقلابی‌ شکل گرفته است.

وی افزود: انقلابی بودن یک نماینده مجلس در خانه ملّت به درک درست از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و به‌دور از کمترین وابستگی به گلوگاه‌های قدرت مالی و سیاسی و در نهایت ایفای دقیق نقش نظارتی نسبت به عملکرد مجریان و دولتمردان به نیابت از توده مردم شریف ایران ختم می شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: انقلابی بودن قوه قضاییه نیز به برخورد به‌موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی منجر می شود، البته اعلان نتایج برخورد از طریق رسانه‌های عمومی، اعتماد و رضایتمندی مردم را فراهم‌ کند.

وی ادامه داد: انقلابی بودن دولتمردان علاوه بر پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب و تبعیت‌ کامل از ولایت فقیه و رهبری معظّم نظام و داشتن روحیه خدمت خالصانه و بی منّت و رعایت امانتداری و وامداری مردم و نظام، باید همواره و پیوسته با مظاهر فساد و زمینه‌ها و آبشخورهای اصلی آن در درون دولت بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قاطع و به‌موقع کند.

سرافراز اضافه کرد: امروز با توجه به اوضاع سخت اقتصادی و معیشتی دو واقعیت مهم در کشور وجود دارد که یکی ضعف اراده و سستی برخی مسئولان برای رسیدگی سریع و قاطع به مشکلات مردم بوده و دیگری این است که اساساً همه مشکلات در دولت و مسئولان ریشه ندارد.

وی عنوان کرد: مسئولان باید در حوزه‌هایی که می‌توانند و مربوط به حوزه مسئولیت آن‌ها است، عزم و اراده جدی برای رفع مشکلات داشته باشند، البته صرف همدلی و داشتن عزم و اراده کافی نیست، بلکه باید اقدامات اثربخش و مفید صورت گیرد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: در صدر این اقدامات باید ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد، حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد، ایجاد فرصت‌های شغلی، مبارزه جدی، علنی، شفاف و اثربخش با مفسدان و محتکران، به‌ویژه آقازاده‌ها و نزدیکان به برخی مسئولان و... قرار داشته باشد.

وی افزود: با تحقق این اقدامات، بخش مهمی از مسئله ناکارآمدی که ریشه اصلی مشکلات موجود در کشور است، برطرف خواهد شد، اما متأسفانه دولتمردان، به‌ویژه مسئولان بخش‌های اقتصادی که تصمیمات آن‌ها به‌طورمستقیم بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، برنامه‌ای منسجم نداشته و فراتر از آن، اقداماتی راه‌گشا و امیدآفرین انجام نداده‌اند.

سرافراز یادآور شد: تذکر و توصیه رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت در دیدار اخیرشان ناظر بر این واقعیت بود، در واقع، وقتی مردم شاهد کاهش قدرت خرید خود هستند، دولتمردان و مسئولان نه تنها باید خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند، بلکه برای رفع معضلات پیش روی مردم باید چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه امروز کشور به مدیران جهادی نیاز دارد، تصریح کرد: یک مدیر جهادی، در عین برخورداری از تخصص لازم برای انجام مسئولیت محوله، به‌دلیل تلاش شبانه روزی، وقت نشناسی برای خدمت، توکل به خدا، ایثار، گذشت، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی، خداباوری، آخرت گرایی و ساده زیستی، مقابله با اشرافی گری، ظلم ستیزی، مذمّت خوی کاخ‌نشینی و مبارزه با فساد، از دیگر مدیران متمایز است.

کد خبر 352776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.