نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، چراکه پرچم سرخ حسینی در طول تاریخ تاثیرات زیادی داشته که بزرگترین آن پیروزی انقلاب ایران و دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مسئولان و مردم شهرستان اظهار کرد: ماه محرم از یک سو باعث تقویت دین و زنده شدن احکام الهی است و از سوی دیگر باعث بیدار شدن جامعه اسلامی از غفلت به شمار می آید برهمین اساس باید از این فرصت به درستی استفاده کرد.

وی افزود: توسل، عزادرای و گریه در مصایب اهل بیت (ع) فضایل بسیار زیادی دارد و یک قطره اشک با معرفت می تواند انسان را به مراتب بالایی از بندگی برساند از سوی دیگر از موعظه های ماه محرم و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای بیداری امت پیامبر آن هم در طول قرن های متمادی استفاده شده است.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه دشمن از عاشورا و درس های آن هراس دارد، تصریح کرد: پرچم سرخ حسینی در طول تاریخ تاثیرات زیادی داشته که بزرگترین آن پیروزی انقلاب ایران و دوران دفاع مقدس بود و بر همین مبنا نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم کینه توزی های دشمنان پابرجا مانده است.

وی ادامه داد: به مسئولان هئیت های مذهبی توصیه می شود علاوه بر تقویت عزادرای سنتی از هر چیزی که باعث خرافه گری می شود، دوری کنند، مواظب حق الناس باشند چراکه بلند کردن صدای طبل و بلند گو در هیئت ها از نظر شرعی اشکال دارد.

فرهنگ اضافه کرد: عزاداری و دسته ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا نماز اول وقت را از دست ندهند، همچنین مردم از طلابی که برای ترویج و تبلیغ دین و رساندن پیام عاشورا اعزام می شوند، بهره ببرند، چراکه امام حسین(ع) برای احیای دستورات پیامبر جان خود و اهل بیت خود را فدا کرد برهمین اساس همه باید نسبت به احیای ارزش های دین مثل نماز، عفت و حیا، روحیه جهاد، مبارزه با منکرات تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: امروزه دشمن در سدد فاصله انداختن مردم از دین و انقلاب است، کسی که برای امام حسین (ع) عزاداری می کند، اما نسبت به جنایات مستکبران و یزیدیان زمان بی تفاوت بوده در واقع فلسفه قیام امام را درک نکرده است.

امام جمعه باغبادران در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان گفت: شرایط امروز کشور، شرایط حساسی است، اما این حساسیت به دلیل تعداد زیاد دشمنان و یا قدرت بالای آنها نیست چرا که دشمن از روی ضعف به دنبال تسلیم کردن مردم و نظام در برابر قدرت پوشالی خود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: امروز دشمن در دو جبهه وجنگ در مقابل جمهوری اسلامی دارد تلاش می کند، جنگ نظامی وجنگ رسانه ای دارند و فضای فکری جامعه با عوامل منطقه ای خود الوده می کند وهدفشان ایجاد یاس وناامیدی در مردم وبدبینی به یکدیگر ومسئولان ونظام است  بر همین اساس همه باید مواظب باشیم فریب دورغ های و بوق های تبلیغاتی دشمن را نخوریم.

فرهنگ تصریح کرد : معظم له فرمودند: انتقاد خیرخواهانه لازم است اما نباید با مبالغه مردم را دچار بدبینی کرد و باید به این نکته نیز توجه داشت که بعضی افراط و تفریط ها وجود دارد و متاسفانه حتی جبهه انقلابی گاهی اوقات  نیز در انتقادات اخلاق را رعایت نمی کنند.

امام جمعه باغبادران ادامه داد : مقام معظم رهبری در بیان پیشرفت  انقلاب فرمودند: «بیان این موضوع به عنوان رجزخوانی نیست بلکه با اطلاع دقیق می گوییم که کشور در حال حرکت به سمت مفاهیم و آرمان ها و حقایق انقلابی است، اگرچه ممکن است سرعت حرکت، آنگونه که انتظار می رود نباشد، اما نظام در زمینه های گوناگون علمی، صنعتی، عزت سیاسی، رشد فکری و معنوی، حرکت رو به جلو دارد و پیشرفت‌های خوبی روی داده است.»

وی اضافه کرد: معظم له با دیدن و رصد کردن فعالیت ها به عنوان یک دیده بان بیدار همه را امیدوار به آینده می کنند چراکه ریشه انقلاب در عاشورا و مکتب امام حسین (ع) بوده و اینده اش نیز روشن است و بزودی جشن ۴۰ ساله شدن انقلاب را برگزار خواهیم کرد.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: امروز مجلس نیز نسبت به دولت وظیفه سنگین دارد و باید دولت را در ریل خدمت قرار دهد و مطالبه گری خود را ادامه دهد نه اینکه غافل شود.    

کد خبر 352772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.