تربیت عاشورایی جوانان مهمترین رسالت هیئت‌های مذهبی است

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت:اساس حرکت امام حسین(ع)، یک حرکت سیاسی و اجتماعی بوده و این موضوع که در عزای آن حضرت به فلسفه قیامشان پرداخته نشود، یک تناقض آشکار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در نشست بصیرتی با مردم فولادشهر و هیئت های مذهبی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در آستانه ماه محرم قرار گرفته ایم، عده ای به دنبال سکولار کردن هیئت های مذهبی هستند و مطرح می کنند در هیئت و عزای امام حسین(ع) نباید حرف سیاسی زده شود و این گونه مکان ها باید صرفا برای مدح و بیان فضایل اهل بیت(ع) اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه تربیت عاشورایی جوانان مهم ترین رسالت هیئت‌های مذهبی است، افزود: اساس حرکت امام حسین(ع)، یک حرکت سیاسی و اجتماعی بوده و این موضوع که در عزای آن حضرت به فلسفه قیامشان پرداخته نشود، یک تناقض آشکار است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: امام حسین (ع) در وصیت نامه خود به برادرشان محمد حنفیه فلسفه قیام خود را اصلاح اجتماعی و سیاسی، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سنت پیامبر(ص) اعلام کرده اند، حال سوال اینجاست که اگر هیئت سیاسی به معنای هیئت انقلابیِ به دور از جناح بندی های سیاسی باشد، به فلسفه قیام آن حضرت نزدیک شده یا خلاف آن عملکرده است.

سرافراز اضافه کرد: هیئتی که بنا دارد علاوه بر تعظیم شعایر و اظهار عشق و علاقه به اهل بیت(ع) در راستای احیای فلسفه قیام امام حسین(ع) قدم بردارد، نمی تواند نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت باشد و اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر را از متن برنامه های خود حذف کند.

وی با اشاره به نقش هیئت های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ۱۷شهریور یادآور سالروز قیام و کشتار جمع کثیری از مردم بی دفاع توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله تهران است که در سال ۵۷ به جمعه سیاه نامگذاری شد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند:«۱۷شهریور هدیه ای از عالَم غیب است تا نسل های آینده ببیینند جمهوری اسلامی با چه جان نثاری هایی به دست آمده است و در حفظ آن بکوشند.»

کد خبر 352766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.