پاکزاد در گفتگو با ایمنا: جشنواره در اصفهان بومی سازی شود

یک کارگردان سینما گفت: هر رویدادی که در هر کجای جهان برگزار می شود باید در آن شهر بومی سازی شود تا شهر برگزار کننده بتواند از آثار و ثمرات آن استفاده کند.

وحید پاکزاد، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته از نظم بیشتری برخوردار بود، اما برگزاری قسمتی از فیلم‌ها در سینماهای سیتی سنتر باعث شد برخی از نشست‌های تخصصی که میان ایران و کشورهای دیگر تا پاسی از شب در سال‌های گذشته در هتل کوثر برگزار می‌شد، برگزار نشود.

وی در خصوص ماندگاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: هر رویدادی که در هر کجای جهان برگزار می‌شود آن شهر یا کشور باید برای این رویداد مهم آماده  و این رویداد در آن شهر بومی‌سازی شود تا آن شهر بتواند از آثار و ثمرات آن استفاده کند.

پاکزاد با اشاره به "جشنواره کن" گفت: این جشنواره روستای کن را در تمام جهان معروف و اقتصاد آن را مورد دگرگون کرده و باعث رشد فیلم‌سازها و مردم این روستا شده است. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باعث پیشرفت شده  یا خیر، اما متاسفانه اتفاقی نمی‌افتد.

وی گفت: متاسفانه فیلم‌نامه‌ها بسیار ضعیف است. بهتر بود هزینه‌هایی که در این زمینه شده برای فیلم‌سازان حرفه‌ای تر انجام شود و برنامه جشنواره به شیوه‌ای مهندسی شده تر برگزار شود.

این  کارگردان سینما با اشاره به کارنامه ۲۰ ساله فیلم‌سازی خود گفت: من به عنوان یک شهروند و یک فیلم‌ساز راضی نیستم که سهم من در فیلم‌سازی برای ساخت این فیلم‌های ضعیف خرج شود. باید فیلم بلند تولید شود و باعث ایجاد فیلمی تمام قد اصفهانی باشد. متاسفانه در اقتصاد این جشنواره‌ها اتفاقی نمی‌افتد.

کد خبر 352666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.