استمداد دانش‌آموزان شین‌آبادی از مقام معظم رهبری

وکیل مدافع دانش‌آموزان شین آبادی گفت:در حال حاضر تنها پناهگاه این دختران مقام معظم رهبری هستند به همین دلیل برای بهبود دختران شین آبادی از مقام معظم رهبری در خواست کمک خواهیم کرد.

حسین احمدی نیاز درگفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این سال ها مسئولان وعده و وعید دادند و هیچگاه به آنها عمل نکردند، بنابراین از مقام معظم رهبری درخواست می کنیم به بچه های شین آبادی کمک کنند تا در وضعیت درمانی این دختران بهبودی حاصل شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پدر همه ماست، تصریح کرد: در نظر داریم فریاد خودمان را به رهبر معظم انقلاب برسانیم تا مقامات اجرایی به خواسته‌های دختران رنج دیده رسیدگی کنند و مدام با بروکراسی ادارای و "چشم چشم" گفتن مسئولان روبه‌رو نشویم.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که "کمک شما از مقام معظم رهبری برای درمان در داخل کشور است یا خارج از کشور" خاطرنشان کرد: مهم این است که درمان صورت گرفته به بهبودی بچه‌ها منجر شود. متاسفانه این دختران امید به آینده را از دست داده‌اند و دیگر تحمل  بی‌مهری از سوی مسئولان را ندارند.

وی همچنین افزود: بچه ها خودشان را به در و دیوار می زنند تا دولت را وادار کنند تعهداتشان را عملی کنند اما خبری از کمک دهی مسئولان نیست. در تمام این سال‌ها  یار و یاور این بچه‌ها فقط اصحاب رسانه بوده اند. بنابراین امیدوارم درآینده برای بهبود وضعیت آنها گام های موثری برداشته شود و دیگر شاهد خلف وعده مسئولان نباشم.

احمدی نیاز با اشاره به انجام ۳۶۰ عمل جراحی تا به امروز بر روی دانش آموزان شین‌آباد گفت: آنها روزهای اول دیه حادثه دریافت کردند اما طبق "قاعده تسبیب" این دانش‌آموزان شامل دیه جدید می‌شوند. در این قاعده حقوقی وقتی کسی مثلا عمل پوست انجام می‌دهند و آثار جراحی بر بدن می‌ماند، مشمول دیه جدیدی است که باید احتساب شود؛ در این زمینه هم اقدامی نشده و پرونده دخترها در پزشک قانونی است و منتظر هستیم، درصد دیه مشخص شود تا دیه را از دولت دریافت کنیم.

وکیل مدافع دانش‌آموزان شین آبادی اضافه کرد: بچه‌ها وضعیت روحی مناسبی ندارند و از این نظر در شرایط فلاکت باری هستند، آنها طبق وعده مسئولان باید زیر نظر روانشانس و مشاوره قراربگیرند اما در این سال‌ها حتی یک جلسه مشاوره برای آنها برگزار نشد. در واقع دولت هیچ توجهی به وضعیت این کودکان ندارد.  این بچه‌ها نیاز به امید دارند، این در حالی است که با این روند قطره چکانی درمان، وضعیت بچه‌ها تا ۱۵ سال آینده هم همین طور ادامه خواهد داشت .

کمک از خیرین درصورت تمایل خانوادها

وکیل دانش آموزان شین‌آبادی در پاسخ به این پرسش که چرا از خیریه‌ها برای ادامه روند درمان یاری نمی‌خواهید، تصریح کرد: تاکنون منتظر دولت بودیم اما اگر اقدامی انجام ندهد باید از خیریه‌ها کمک بخواهیم البته ناگفته نماند هنوز برای درخواست کمک از خیریه‌ها تصمیمی نگرفیتم و در این زمینه باید والدین نظر دهند، چون آنها معتقدند که دولت باید برای بهبود این دختران گام بردارد و به تعهداتشان پایبند باشد.

وی گفت: تا پایان شهریور ماه منتظر خواهیم ماند اگر دولت برای دانش‌آموزان شین‌آبادی اقدامی انجام ندهد از خیران درخواست خواهیم کرد نمی‌توان والدین دختران را مجبور به چنین کاری کرد فقط می‌توانیم یک پیشنهاد دهنده باشیم و در نهایت خودشان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند از خیریه‌ها کمک بخواهند یا خیر.

کد خبر 352469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.