برادران دالوند از افق های دور می گویند

برادران دالوند را با انیمیشن‌های "رستم و سهراب"، "ناسور" و "روزی که حسنی مرد شد" می‌شناسند. کیانوش، داریوش، کوروش و فرزاد دالوند که در عرصه ساخت انیمیشن به فعالیت می‌پردازند، شامگاه گذشته در سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان مورد تقدیر قرار گرفتند تا راهی باشد برای جوانانی که پیرو آنهاهستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مراسم که روز گذشته دوشنبه _۱۳ شهریورماه_ با حضور "ثریا قاسمی" و "علیرضا رضاداد" در سینما فلسطین برگزار شد، در مراسم ابتدا از جایزه ای که ثریا قاسمی در جشنواره خارجی برای مجموعه "ویلایی ها" به عنوان بهترین بازیگر زن این فیلم دریافت کرده است، رونمایی شد.

ثریا قاسمی بازیگر مطرح سینما و تلوزیون ایران در این خصوص گفت: من برای پشتیبانی از فیلم "دوچ" در این جشنواره هستم. فیلم دوچ بسیار ساده و سلامت است و من طرفدار فیلم هایی هستم که سلامت است و کودکان می توانند با خانواده به تماشای آن بنشینند.کیانوش دالوند با بیان این که هیچ گاه مسایل کاری را با مسایل خانه نمی آمیزد، گفت: گاهی در کار با هم درگیری هایی داریم. از سال ۷۶ تا کنون از هم جدا نشده ایم. گاهی می گویم اگر خانواده نبودیم با دعواهایی که می کنیم اگر اشخاص دیگری بودیم نمی توانستیم باهم ادامه بدهیم.

دو تن از برادران دالوند، کوروش و فرزاد در این مراسم حضور نداشتند. کوروش ۴۰ درصد کلیه اش از کار افتاده و نتوانست در مراسم شرکت کند و فرزاد نیز در حال تهیه فیلم است... این حرف ها را کیانوش دالوند می‌گوید و از طرف برادرانش عذر خواهی می کند.

کیانوش الوند با اشاره به این که هرچه بیشتر در کار انیمیشن وارد می شوند سختی کار را بیشتر درک می کنند و افق ها به نظرشان دورتر می رسد، افزود: برای کارمان افق دوری را برنامه ریزی کرده بودیم و به بازار بین المللی فکر  و تلاش کردیم تا نقص کارهایمان را در این مسیر بر طرف کنیم. بنابراین سعی کردیم به روز باشیم و با احداث واحدی با عنوان «پژوهش و توسعه» ارتقای علمی و تکنولوژی را در کارمان دخیل کردیم.

وی با تاکید بر این که انیمیشن های ما به نسبت کشورهای دیگر نو پا است، گفت: انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی ما هنوز در ابتدای راه است. در سال های اخیر شاهد کسب تجربه و  پیشرفت های زیاد افراد مختلف در این زمینه بوده ایم. ما می توانیم در صنعت انیمیشن ارتقا پیدا کنیم و از این راه کسب درآمد داشته باشیم.

کارگردان انیمیشن «رستم و سهراب» با بیان اینکه کودکان علاقه بیشتری به انیمیشن های خارجی دارند، گفت: کشورهای خارجی سال ها است که در این زمینه فعالیت کرده اند و کمپانی هایی مانند والت دیزنی و برادران وارنر سبقه ای طولانی در این زمینه دارند، اما ایران چند سال است که به حوزه انیمیشن وارد شده و با تلاش هایی که در این زمینه شده، پیشرفت چشم گیری خواهد کرد. من سعی کردم در انیمیشن سازی به سمت داستان های کودکانه بروم تا موفق تر باشم.

رضا درستکار منتقد سینما نیز با اشاره به ثبت زحمات برادران دالوند در سینما، گفت: همین که ما ۸۰ میلیون جمعیت داریم و از این میان برادران دالوند در سینمای انیمیشن مطرح شده اند، کافی است که خستگی سال ها تلاش از آن ها دور شود.

کد خبر 352466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.