بیمه‌ها عملکرد خوبی برای پرداخت هزینه داروهای بیماران صعب العلاج ندارند

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: عملکرد بیمه ها در خصوص پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن جانثاری امروز دوشنبه در نسشت خبری با اصحاب رسانه با اشاره  وضعیت داروهای وارداتی بیماران خاص و صعب العلاج در اصفهان،  اظهار کرد: بیماران خاص و صعب العلاج همیشه تابع برنامه ریزی سازمان غذا و دارو هستند. خوشبختانه تا کنون به دلیل اینکه آمار و اطلاعات این بیماران نسبت به سایر بیماری‌ها برای سازمان غذا و دارو مشخص بوده به موازات آن حساسیت درمان و دسترسی این گروه از بیماران نیز به داروها بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در ارسال داروها از پایتخت چالش تامین دارو در استان است، افزود: مدعی این نیستیم که در حوزه دارویی صد درصد بدون مشکل هستیم، اما به فراخور شرایط اقتصادی و  سیاسی جامعه تا کنون سازمان غذا و دارو  اینکار را مدیریت کرده و دارو ها به موقع به دست بیماران رسیده است.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با راه اندازی داروخانه ای در کنار بیمارستان سید الشهدا (ع) مشکل تامین داروی بیماران سرطانی برطرف شده است، ادامه داد: همچنین داروی مورد نیاز بیماران صعب العلاج در داروخانه بیمارستان امام سجاد (ع) نیز ارایه می شود.

وی به عملکرد نامناسب بیمه ها در حوزه پرداخت هزینه داروهای بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: مقرر شده است از این پس داروی بیماران صعب العلاج تنها در مراکز تحت نظارت معاونت درمان علوم پزشکی ارایه شود.

کد خبر 352445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.