شایسته‌های لیگ برتر در تفکرات کی‌روش جایی ندارند

لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران خالی از اسامی بازیکنان شایسته‌ای است که در این شش هفته گذشته رقابت‌های لیگ از بهترین‌های فوتبال ایران بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی از طرف کارلوس کی‌روش اعلام شد که مطابق معمول باز هم ابهام و سوالات زیادی در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی وجود دارد. البته انتقاد به خود کی‌روش هم وارد است و سرمربی پرتغالی تیم ملی بعد از پایان رقابت‌های جام جهانی آنقدر دیر به ایران آمده که تیم ملی فرصت انجام بازی دوستانه در روز ۱۵ شهریور را از دست داد و در حال حاضر تنها یک بازی در روز بیستم شهریور در مقابل تیم ملی ازبکستان برگزار می‌کند. از طرف دیگر هنوز بر سر امضای قرارداد با کی‌روش و نشستن او بر روی نیمکت تیم ملی بحث زیادی وجود دارد اما خود او هم به خوبی می‌داند که در کشوری مثل ایران خواسته‌های نه چندان معمولی‌اش مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بر اساس سیاست این شش سال گذشته، بعد از مدتی قهر و ناز در نهایت هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گیرد.

در لیست جدید تیم ملی دروازه بان‌ها علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، امیر عابدزاده، سید حسین حسینی هستند و در خط دفاعی هم رامین رضاییان، محمدرضا خانزاده، روزبه چشمی، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، میلاد محمدی، صادق محرمی، وریا غفوری، آرمین سهرابیان به تیم ملی دعوت شده‌اند.سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، سامان قدوس، مهدی ترابی، مسعود شجاعی، وحید امیری، علی کریمی، احسان حاج صفی هافبک‌های تیم ملی هستند و لیست مهاجمان هم با علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی تکمیل شده است. ضمن اینکه عدم دعوت از بازیکنان پرسپولیس خود داستانی متفاوت دارد که به اختلافات قدیمی کی‌روش و برانکو برمی گردد.

سوال مهم از کی‌روش این است که بر اساس سابقه او در فوتبال ایران بازیکنانی مثل هادی عقیلی، سید مهدی رحمتی و قاسم حدادی‌فر بعد از خداحافظی از تیم ملی، بلافاصله با واکنش قهرآمیز سرمربی تیم ملی روبرو شدند و دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را هم ندیدند اما سوگلی کی‌روش در تیم ملی یعنی سردار آزمون با وجود اینکه دو بار به صورت رسمی از تیم ملی خداحافاظی کرده باز هم در لیست جدید کی‌روش قرار گرفته و این مسئله سوالات زیادی را ایجاد کرده است.اگر قرار به دعوت مجدد از بازیکنان خداحافظی کرده است پس به صورت طبیعی باید نام رضا قوچان نژاد هم که بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرده بود باید به چشم بخورد که البته این اتفاق نیفتاده است.

همچنین سید حسین حسینی دروازه‌بان ذخیره استقلال که در این فصل هنوز یک مسابقه رسمی هم برگزار نکرده در لیست کی‌روش قرار دارد اما دروازه‌بان‌هایی مثل پیام نیازمند ، احمد گوهری، میلاد فراهانی و وحید شیخ ویسی حتی به عنوان دروازه‌بان چهارم هم به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. محمدرضا خانزاده بدون یک دقیقه بازی در جام جهانی و نیمکت‌نشینی مطلق در کشور قطر باز هم به تیم ملی دعوت می شود اما از طرف دیگر مدافعانی مثل عزت‌الله پورقاز، محمد نژاد مهدی، محمد انصاری و خط دفاعی پدیده که در این ۶ هفته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند دیده نشده است.

اشکان دژاگه که در جام جهانی حتی یک دقیقه هم نتوانست برای تیم ملی بازی کند و علی کریمی همیشه مصدوم که در این چند هفته یک بازیکن متوسط بوده در لیست کی‌روش حضور دارند اما محمد کریمی هافبک سپاهان و پدیده این فصل لیگ برتر که در صدر جدول پاسورهای گل لیگ قرار دارد مورد توجه کی‌روش قرار نگرفته و این یعنی تفکرات ذهنی کی‌روش تحت هر شرایطی به کیفیت لیگ ما ارجحیت دارد. با این وجود می توان پیش بینی کرد ادامه کار کی‌روش در فوتبال ایران و لجاجت او برای دفاع از تفکراتی که ما در در جام جهانی به یک تیم معمولی تبدیل کرد موضوعی است که بدون شک در همین چند ماه می‌تواند یک حاشیه بزرگ برای تیم ملی فوتبال ایران ایجاد کند و مربیان لیگ برتری را علیه سرمربی تیم ملی تحریک کند.

کد خبر 352402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.