بهره برداری از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد دولت آباد

برخوار-یادمان شهدای گمنام شهر دولت آباد با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، محمد مهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در آیین بهره برداری از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد دولت آباد با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می گیرند، اظهار کرد:‌ امروز باتوجه به شرایطی که دشمنان ایجاد کرده اند و جوانان را مورد هدف خود برای نابودی نظام جمهوری اسلامی قرار داده اند، ارتباط نسل چهارم با شهدا باید بیش از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه وجود شهدا در زمین یعنی راه و روزنه ارتباط، افزود: دانشجویان باید بصیرت خود را نسبت به شهدا بالا ببرند تا بیشتر با این مردان خدا مانوس شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسئولان گفت:‌ نباید شهدا در دانشگاه مهجور و غریب باشند و روز قیامت والدین آنان از ما گله مند خواهند بود، باید برنامه های فرهنگی دانشگاه در جوار این شهدا برگزار شودتا ارتباط شهدا با قلب و دل مردم به خصوص دانشجویان بیش از گذشته شود.

سید محمد کاظمی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد در این آیین گفت: طرح اولیه یادمان شهدای گمنام دولت آباد توسط سید محمد حسینی، دانشجویی معماری این دانشگاه طراحی و مرحله نهایی آن توسط دفتر فنی دانشگاه دولت آباد انجام شد.

وی افزود:‌ این طرح الگو گرفته از آرم الله در پرچم جمهوری اسلامی ایران است که ساخت آن در دو مرحله سفت کاری و نازک کاری انجام شد و نازک کاری آن در ۴۵ روز به پایان رسید.

وی گفت:‌ این یادمان با زیر بنای ۹۰ متر مربع و یک میلیارد ریال هزینه با مشارکت خیران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد احداث شد.

به گزارش ایمنا، ۲۹ آذر سال ۹۴ دو شهید گمنام ۱۹ ساله بر روی دستان دانشجویان و مردم شهرستان برخوار تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد خاکسپاری شدند.

این شهدای ۱۹ ساله که در سال ۶۵ در عملیات کربلایی چهار در منطقه ام الرصاص و دیگری ۱۹ ساله در سال ۶۱ در عملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسیدند.

کد خبر 352388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.