نشست تهران به پیشرفت صلح در سوریه کمک می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران را گامی در جهت پیشرفت صلح، امنیت و ثبات در سوریه دانست و گفت: همچنان راهکار سیاسی تنها مسیر ممکن است.

به گزارش ایمنا، «بهرام قاسمی» روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نشست سران سه کشور ضامن آستانه در تهران اظهار کرد: این نشست در ادامه جلسات کارشناسی و در سطح وزیران خارجه ایران ، روسیه و ترکیه برگزار می شود.

وی افزود: تصور این که با یک نشست مساله دیرپایی چون سوریه حل می شود، منطقی نیست، اما همچنان راهکار سیاسی تنها مسیر ممکن است. قطعا نشست تهران می تواند به پیشرفت صلح و امنیت و ثبات در سوریه کمک کند و امیدوارم نشست کارآمدی برای مردم منطقه و به‌خصوص سوریه باشد.

قاسمی در پاسخ به سوالی درمورد حضور وزیر امور خارجه در جلسه روز گذشته مجلس و پاسخ‌های ظریف به سوالات نمایندگان تصریح کرد: جامعه روشن بین است و مسائل را به خوبی پیگیری می کند و شناخت خوبی از روند تحولات و رفتار مسولان و ارگان ها دارد و مردم خوب و بد را در حوزه های مختلف متوجه هستند.

وی افزود: این که برخی مواردی که روز گذشته مطرح شد تاثیری بر مردم و نوع نگاه آنها به وزارت خارجه دارد یا نه، فکر می کنم بیشتر این مساله را باید به عنوان یک مساله شخصی دید که نسبت به مسئولان وزارت خارجه صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: با توجه به نوع ماهیت وزارت امور خارجه، ممکن است برخی نسبت به رویه این وزارتخانه انتقاداتی داشته باشند و هیچ ایرادی هم ندارد.

قاسمی تاکید کرد: ما هم در چهارچوب منافع و مصالح کشور پاسخ می دهیم و برخی اوقات هم به خاطر حفظ منافع ملی سکوت می کنیم و تاریخ هم قضاوت خود را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هر نوع رفتار و گفتاری در داخل تا حدی می تواند آثاری هم در بیرون از مرزها بگذارد؛ چرا که دیگر کشورها هم مسائل ایران را رصد و تحلیل می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص برخی پیشنهادهای اروپا در قالب برجام اظهار کرد: در بحث همکاری های آتی میان ایران و اروپا، چند ماه است که رفت و آمدهایی انجام و پیشنهاداتی ارائه می شود که در حال بررسی است.

قاسمی افزود: هنوز آنگونه که انتظار ما بوده به مرحله نهایی نرسیدیم و امیدوارم در زمان باقی مانده بتوانیم به نتیجه خوبی با اروپا برسیم و آنها بتوانند از این آزمون سربلند بیرون آید و نظر ایران را جلب و منافع کشورمان را تامین کند.

وی با بیان این که ما درباره حوزه‌های مختلف مالی، پولی، بانکی و مسائل دیگر اقتصادی با طرف اروپایی گفت وگوهای زیادی داشتیم، تاکید کرد: در حال حاضر از بیان جزئیات آن و مکانیسم هایی که وجود دارد، خودداری کرده و تا آینده صبر می کنیم.

منبع:ایرنا

کد خبر 352380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.