اجرای طرح ملی کاداستر کشاورزی در اصفهان

طرح ملی کاداستِر (حدنگاری) کشاورزی در سطح اراضی استان اصفهان با هدف تعیین محدوده مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر مِلک در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان رییس اداره حدنگاری (کاداستر)، اظهار کرد: اجرای این طرح تاکنون در سطحی حدود ۱۴۵ هزار هکتار منعقد شده و حدود ۱۸۰ هزار هکتار نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 مجید جبل عاملی افزود: به این منظور تاکنون عملیات لیزر اسکنینگ و عکس برداری هوایی اراضی کشاورزی درسطح حدود ۳۵ هزار هکتار انجام شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰،کل اراضی کشاورزی استان اصفهان تحت پوشش اجرای این طرح قرار بگیرد.

وی از جمله اهداف اجرای طرح کاداستر کشاورزی را علاوه بر تعیین محدوده مالکیت های حقیقی و حقوقی، به روز رسانی اطلاعات، نقشه و تبدیل سیستم ثبت املاک به یک سیستم رُقومی (حساب عددی) زمین بیان کرد.

جبل عاملی افزود: اهداف کیفی نیز شامل ایجاد روابط ساده، مطمئن و سریع در صدور و یا اصلاح اسناد مالکیت و معاملات،کاهش دعاوی ملکی و دادگاهی، امکان برنامه ریزی های صحیح فنی، اشتغال زایی و ایجاد درآمد مستمر، افزایش کارایی طرح های عمرانی استان و غیره است.

وی از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح را افزایش تضمین حقوقی، کاهش خطر جعل، افزایش انگیزه سرمایه گذاری در زمین، تسهیل هدفمندی یارانه های بخش کشاورزی، عنوان کرد.

 رییس اداره حدنگاری (کاداستر) افزود: همچنین تسریع در ارائه هر گونه خدمات به کشاورزان، تنظیم الگوی کشت،آمایش سرزمین و توسعه صنایع وابسته به کشاورزی و برنامه ریزی ترویج کشاورزی دیگر مزایای این طرح است که دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی، امنیت غذایی و حفظ محیط زیست را به همراه دارد.

کد خبر 352335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.