دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد آذین، رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با بیان اینکه خانواده، ولایت و حجاب سه محور اصلی این همایش است، اظهار کرد:۱۷۷ مرکز آموزش عالی در کل استان اصفهان فعال است که ۱۶ درصد آن متعلق به دانشگاه آزاد و ۴۴ درصد مراکز پیام نور است.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار ۲۰۷ دانشجو در دانشگاه آزاد اصفهان مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه یکی از قطب های علمی این استان قرار دارد.

هم چنین، آیت الله سید ابولحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رکن اصلی دانشگاه ها به امور فرهنگی است، گفت: به فرموده امیر المومنین(ع) ارزش انسان به طرز فکر اوست، قیمت انسان عقل اوست و منظور از عقل، تعقل در امور است.

وی با بیان اینکه شاکله انسان، طرز فکر انسان است، افزود: دو نوع فرهنگ سازی تعبدی و تعقلی داریم؛ تعبدی به صورت بخش نامه در سازمان های مختلف است اما تعقلی به نحوی است که هر مطلبی پشتوانه فلسفی و علمی داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: تفاوت میان این دو فرهنگ در نظارت بر نتیجه بیرونی است، در تعبدی حراست و دوربین ها بر نتیجه نظارت داد  و در فرهنگ در تعقلی وجدان درگیر است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین فرهنگی باید شاکله و افکار دانشجویان را شکل دهند و آن را اقناع کنند.

هم چنین، معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی با بیان اینکه بیشتر صحبت باید سمت میدان عمل و اقدام برود، اظهار کرد: در دانشگاه دو نوع کار فرهنگی عام و خاص وجود دارد و البته خود دانشگاه هم بخشی از فرهنگ است.

کلانتری سنت ها، سبک زندگی، معماری، دانشگاه، آموزش و پرورش و حتی تقدیر معیشت و تنظیم زندگی را بخشی از فرهنگ برشمرد.

وی ترویج نماز، شعار اسلامی، برگزاری نمایشگاه ها و اردوهای فرهنگی و آموزشی در دانشگاه، پوشش و عفاف، تشکل ها و ... بخشی از حوزه خاص فرهنگی برشمرد.

معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی افزود: بخش عام فرهنگی گسترده تر از بخش خاص است، اقداماتی مانند تکریم واقعی دانشگاه و تولید علم در طراز جهانی قطعا یک کار فرهنگی بزرگ است.

کلانتری ادامه داد: اگر دانشگاه طوری بود که همه وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و مدیران فرهنگی دانشگاه خود را رفیق و خادم دانشجو می دانستند، دانشگاه ها می توانست به اهداف عالی دست یابند و سازنده جامعه باشند.

کد خبر 352230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.