فیلم‌های روز دوم جشنواره از نگاه کودک خبرنگار ایمنا

فیلم های "چشم دوم من" ساختۀ احمد صالح، "یکی بود یکی نبود" اثر مهین جواهریان و فیلم "پرنسس طلسم شده" در سیتی سنتر اکران شد.

به گزارش ایمنا، فیلم های "چشم دوم من"، "یکی بود یکی نبود" و "پرنسس طلسم شده" شب گذشته در روز دوم اکران فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در سالن شماره چهار اصفهان سیتی سنتر در موضوع پویانمایی بین الملل و در دو سانس ساعت ۱۷ و ۲۱:۳۰ اکران شد.

صادق داوری نوجوان ۱۲ سالۀ خبرنگار ایمنا که این سه فیلم را مشاهده کرده، نوشته است: «بعضی که از روی اسم فیلم ها، فیلم در ذهنشان ترسناک جلوه گرفت به استقبال این فیلم ها نیامدند تا هر دو سانس با اندک تماشاگری برگزار شود.

فیلم "چشم دوم من" که ساخت مشترک آلمان، اردن و فلسطین است فیلمی کوتاه و ۱۱ دقیقه ای است که کارگردان آن "احمد صالح" است. این فیلم زندگی دو برادر را به تصویر می کشد که برای به دست آوردن ساز مورد نظرشان آهن پاره جمع آوری می کنند. آن دو روزی به جایی می رسند که در آن آهنی بسیار سنگین پیدا می کنند، اما وقتی آن را لمس می کنند منفجر می شود چون یک مین بوده است. دو برادر ساز را می خرند، اما  هر دوی آنها یک چشم و یک دست را از دست می دهند.

فیلم دوم یعنی "یکی بود یکی نبود" یک فیلم ایرانی به کارگردانی "مهین جواهریان" یک فیلم با ریتم آهنگین زیبا است که به دختری در آن اشاره می کنند. این فیلم از شعرهای قدیمی و سنتی ایرانی الهام گرفته شده است. این فیلم آهنگی در زمان قدیم برای دختران خود می خوانندند را در این داستان پیاده می کند.

فیلم آخر یعنی "پرنسس طلسم شده" محصول ایالات متحده امریکا است که یک فیلم بلند بود. این فیلم درباره‌ی یک پرنسس و شاهزاده است که عاشق یکدیگر می شوند، اما مشاور پدر پرنسسس از او خواستگاری می کند و چون پرنسس خواستگاری او را نمی پذیرد، او را به اژدها تبدیل می کند. از طرفی وقتی شاهزاده خبر گمشدن پرنسس را می شنود شروع به پیدا کردن او می کند، اما دو برادر بزرگ‌تر شاهزاده  را تعقیب می کنند تا وقتی شاهزاده پرنسس را پیدا می کند برادرشان را بکشند و پرنسسس را با خود ببرند. در راه شاهزاده با یک اژدها آشنا می شود اژدها به کمک شاهزاده می آید آن دو تا پایان راه را با هم می روند، اما پرنسس را پیدا نمی کنند. در آخر وقتی شاهزاده اژدها را در آغوش می گیرد اژدها به پرنسس تبدیل می شود در همان لحظه برادران شاهزاده او را در مرداب می اندازند، اما سمورها به او کمک می کنند و او پرنسس را نجات می دهد و در آخر پرنسس و شاهزاده با هم ازدواج کردند. 

"مارتینا لسچر" مدیر و از داوران جشنواره سیفژ از اتریش گفت: من را به این جشنواره دعوت کردند. پس من به این جا آمدم همان‌طور که خودم هم مایل به این کار بودم. من یک بار دیگر هم حدود ۱۵ سال پیش این جا بودم در همین جشنواره و خیلی هم اینجا را دوست داشتم وعلاقه داشتم که یک بار دیگر اینجا بیایم. "لاساچر" ادامه داد: من فکر می کنم این جشنواره همانند جشنواره هایی هست که در کشور های اروپایی برگزار می شود، چون هر سال چند فیلم خوب در جشنواره هست. مارتینا به خشک شدن زاینده رود هم اشاره کرد و گفت: دوست داشتن زاینده رود جاری باشد تا اصفهان را زیبا تر جلوه دهد.»

کد خبر 352201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.