همه در برابر آب مسئول هستیم

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی آب در استان اصفهان گفت: همه در برابر آب مسئول هستیم و سرنوشت ما با آب پیوند خورده است از این رو همه باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب حساس باشیم.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هفته فرهنگی آب به ابتکار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر برپا شده است، در این هفته سلسله برنامه‌هایی با هدف توجه هر چه بیشتر به داشته‌های فرهنگی خود پیرامون آب برگزار می‌شود.

وی افزود: در ششمین روز از هفته فرهنگی آب و همزمان با عید غدیرخم ویژه برنامه‌ای در بوستان خانواده شهر ورزنه با حضور پر شور مردم، مسئولان و مدیران شهرداری و شورای شهر ورزنه، معاون فرهنگی شهردار و معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برگزار شد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشن در شهر ورزنه این بود که تیمی از مدیران و مسئولان به این شهر آیند و همه را متوجه این موضوع  کند که همه در برابر آب مسئول هستیم و سرنوشت ما با آب پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که آب در بخش فلات مرکزی ایران گاهی کم و گاهی زیاد وجود داشته و خشکسالی و ترسالی در طول تاریخ تجربه شده است.

رضایی با بیان اینکه مسایل فرهنگی با آیین‌ها و برنامه‌های هنری و ادبیات آنها پیوند خورده است، گفت: امروز اگر ما دوباره دچار خشکسالی شده‌ایم نباید اجازه دهیم داشته‌های فرهنگی‌مان از بین برود و به آنها بی‌توجهی شود، زیرا خواه ناخواه می‌توان امیدوار بود که بر حسب تجربیات گذشته در فلات مرکزی، بعد از خشکسالی‌ها، ترسالی‌ها در پیش بوده است.

وی ادامه داد: قرار بود تعداد زیادی از شهرهای حاشیه زاینده رود که با آب زاینده رود پیوند دارند، در برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی آب مشارکت داشته باشند، اما از میان این شهرها درچه و ورزنه همکاری داشته و این برنامه را در شهر خودشان اجرا کردند.

کد خبر 352143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.