ولایت فقیه، رمز عظمت غدیر است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:غدیرخم یکی از جمله اتفاقات مهمی به شمار می آید که در قرآن کریم جایگاه ویژه ای دارد و آیات متفاوتی در خصوص آن نازل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع مردم فولادشهر با بیان اینکه رمز جاودانگی غدیر وجود آیه مستقل برای این واقعه است، اظهار کرد: غدیرخم یکی از جمله اتفاقات مهمی به شمار می آید که در قرآن کریم جایگاه ویژه ای دارد و آیات متفاوتی در خصوص آن نازل شده است.

وی افزود: این حرکت عظیم، مسیر اسلام را تا روزقیامت مشخص کرد و حجت بر همگان تمام شد، اما دشمنان حاضر به پذیرش غدیر نشدند، چراکه از دیدگاه آنان تمام راهها برای در اختیار گرفتن زمام  امور پس از رسول خدا (ص) بسته شد و نه تنها برای چندین سال، بلکه تا روز قیامت فرصت تسلط بر جامعه اسلامی از آنها گرفته شد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: آنان تصمیم گرفتند به هیچ وجه با آن موافقت نکنند و نهایت تلاش خود را برای بر هم زدن این دستور الهی بکار گرفتند.

وی با بیان اینکه حماسه غدیر به ما می آموزد، اقدام به موقع در برابر ظالمان و منافقان در دفاع از حق و حقیقت است، ادامه داد: پیروی از اهل بیت(ع) و حرکت در راستای فرمایشات معصومین(ع) و اطاعت از دستورات آنها و حرکت در مسیری که آنان معین می کند از جمله آموزه هایی هستند که می توانیم از این حماسه جاوید تاریخ  فرا بگیریم.

امام جمعه فولادشهر گفت: جامعه به غدیر درتمام دوره ها درطول تاریخ تا روزقیامت نیاز دارد و هیچگاه انسانها از غدیر بی نیاز نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما در قبال مسئله غدیر، ژرف نگری نسبت به واقعه بی نظیر است و بر همین اساس شیعیان امیرالمؤمنین(ع) باید تلاش کنند به شیوه های مختلف، پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانند و همه مردم را از برکات این واقعه بزرگ و نقطه عطف تاریخ بهره مند کنند.

سرافراز متذکر شد: تاریخ می تواند معلّم خوبی باشد، حفظ این حکومت امروز بستگی به «ولی فقیه» دارد.، بدان معنا که محور باید «ولی فقیه» باشد و حرف آخر را ایشان بزند.

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم دوران انقلاب را به خوبی به یاد دارند و می دانند در روزهای حساس، امام بزرگوار بود که مملکت را حفظ می کرد؛ امروز هم در لحظات حساس و خطرناک، تنها " مقام معظم ولی فقیه" است که می توانند مملکت را حفظ کرده و مردم را به راه صحیح، هدایت کنند.

وی افزود: عزّتمندی امروز جمهوری اسلامی در تمام فراز و نشیب‌های سیاسی و امنیّتی، داخلی و خارجی مرهون این جایگاه ارزشمند است.

سرافراز تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران خاری در ‌چشم استکبار و در رأس آنها آمریکا و غرب و صهیونیست است و این عزت و اقتدار به برکت نعمت ولایت فقیه  و پشتیبانی و تبعیّت مردم از ولایت فقیه بوده که باید قدر آن را بیش از پیش بدانیم.

کد خبر 352074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.