۲۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در اصفهان مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال ۹۷ در استان اصفهان مسدود و ۱۲۵حلقه چاه‌ نیز به ابزار اندازه گیری هوشمند تجهیز شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مسعود میرمحمدصادقی اظهار کرد: به منظور حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود در این استان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۸۹ پروانه بهره برداری، اصلاح و تعدیل و به این طریق حدود ۶۳ میلیون مترمکعب  در مصرف آب صرفه جویی شده است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز دو هزار و ۶۰۰ اخطاریه به صاحبان چاه‌های غیرمجاز در استان اصفهان ابلاغ شد، اضافه کرد: براساس آیین‌نامه مصرف بهینه آب کشاورزی و دستورالعمل اجرای توامان آئین‌نامه مصرف بهینه آب کشاورزی و قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری ابلاغی وزارت نیرو، از سال ۱۳۹۵ تاکنون تعداد هشت هزار و ۵۰۰ پروانه بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی در استان اصفهان اصلاح و تعدیل شده است.

به گزارش ایمنا، ۱۷ هزار و ۱۳۰ چاه غیر مجاز در استان اصفهان وجود دارد که در ۱۲ سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۸۷۴ چاه غیر مجاز در این استان مسدود شد.

مسدود کردن این میزان از چاه غیر مجاز در استان اصفهان باعث صرفه جویی ۱۹۴.۵ میلیون متر مکعب در مصارف آب زیرزمینی استان اصفهان شده است.

کد خبر 352035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.