۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
اجرای ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: امسال ۱۵ پروژه شاخص عمرانی در دستور کار منطقه سه قرار دارد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌راه ضلع شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب به مساحت هشت هزار و ۳۱۰ مترمربع از سال گذشته در منطقه سه کلید خورد.

وی افزود: برای انجام این پروژه ابتدا عملیات خاکبرداری انجام و سپس با ساخت کانال دفع آب‌های سطحی، همچنین کانال تأسیسات شهری بر روی آن سنگ مرغوب از نوع هِتن‌آباد با ضخامت هشت سانتی‌متر انجام شد که تاکنون حدود ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله تکمیل است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: عملیات سنگ‌فرش قسمت پیاده‌رو ضلع شرقی چهارباغ عباسی تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ این عملیات نیز با مساحت ۳۹۴۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال و با سنگ مرغوب هتن‌آباد به ضخامت هفت سانتی‌متر انجام شده است.

کارگر خاطرنشان کرد: به دلیل برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کارگاه پروژه متوقف و پس از جشنواره ادامه پیدا می‌کند.

وی در خصوص پروژه خیابان‌سازی دسترسی محلی ضلع شرقی میدان امام(ره) اظهارکرد: خیابان‌سازی شرق میدان امام(ره) حدفاصل خیابان‌های حافظ و نشاط به طول ۶۹۰ متر در دستور کار است، احداث این خیابان در روان سازی ترافیک کوی شهید بحرینی (بیت الحسین)، خیابان‌های نشاط و حافظ تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: با توجه به آزادسازی ۶۰ درصدی این پروژه و همچنین درخواست اهالی محله جهت اصلاح وضعیت نابه سامان آن، عملیات اجرایی حدود ۱۷۰ متر این خیابان در دستور کار منطقه سه شهرداری اصفهان قرار گرفت و مقرر شد این گذر به سبک سنتی با عرض ۱۴ متر و با استفاده از جداول سنگی و کف بلوک انجام شود.

وی تصریح کرد: با تجهیزکارگاه و خاکبرداری، این گذر با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد ریال تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کارگر با اشاره به پروژه خیابان‌سازی دسترسی محلی مجاور پروژه مرکز تجاری و پارکینگ کمرزرین گفت: احداث خیابان حدفاصل خیابان‌های ولی عصر(عج) تا صافی اصفهانی در کنار مقبره پیرپینه دوز به طول ۲۸۰ متر و عرض ۱۶ متر در دستور کار است و تاکنون ۳۱ درصد از آزادسازی آن انجام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در خصوص مرمت و بازسازی حمام خسروآقا گفت: حمام خسروآقا در ابتدای خیابان حکیم کاملا تخریب شده بود، اما به دنبال احیاء طرح دولتخانه صفویه، مرمت و بازسازی این حمام تاریخی طبق نقشه‌ها و تصاویر به جا مانده از قبل مانند تصاویر" شاردن صیاح فرانسوی" انجام شد.

وی ادامه داد: فاز اول مرمت و بازسازی حمام خسروآقا شامل ساخت چهارحوض، قسمتی از گرمخانه و خزینه آن با پیشرفت حدود ۷۵ درصد و اعتبار اولیه چهار میلیارد ریال در حال اجرا است. 

کارگر تصریح کرد: حمام شاهزاده‌ها نیز یکی از بناهای زمان صفویه در خیابان حکیم واقع در بازار فرش اصفهان بنا شده که عملیات مرمت و بازسازی آن در سال گذشته آغاز و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ عملیات سبک‌سازی بام، استحکام بخشی دیواره‌ها، کاشی‌کاری، مرمت تزیینات و تأسیسات آن با مبلغ هشت میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به مناسب‌سازی خیابان بزرگمهر اشاره کرد و گفت: مناسب سازی گذرهای منتهی به غرب خیابان بزرگمهر جهت عبور معلولان و نابینایان، همچنین لولهگذاری جهت آبیاری فضای سبز در ضلع غربی خیابان بزرگمهر حدفاصل میدان احمدآباد تا میدان بزرگمهر با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های عمرانی این منطقه در سال جاری است.

کارگر در خصوص ساماندهی محور تاریخی دردشت تصریح کرد: با خاکبرداری محور تاریخی خیابان دردشت به مساحت یک‌هزار مترمربع عملیات نوسازی تاسیسات شهری و بلوک فرش معابر این گذرها با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال در دست تکمیل است.

وی در خصوص مناسب‌سازی میدان امام (ره) گفت: سال گذشته عملیات سنگ فرش کلی میدان امام(ره) به اتمام رسید و اکنون زیرسازی و عملیات درپوش جوی دفع آبهای سطحی در میدان با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال در دست اجرا است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کارگر تصریح کرد: جهت رفاه حال شهروندان در پارک شهید رجایی عملیات احداث سرویس بهداشتی پرتابل بتنی (قابل حمل) ۲۰ چشمه‌ای با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و هزینه دو میلیارد و ۲۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی با اشاره به احداث سقف بازار شیخ بهایی، گفت: احداث سقف بازار شیخ بهایی در مجاورت میدان امام علی(ع) به مساحت ۲۲۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان تاکید کرد: مرمت و بازسازی خانه مشروطیت نیز در سال‌های گذشته انجام گرفته بود که به دلیل فرسودگی مجدد، عملیات گچ کاری دیواره‌ها، تعمیر درب‌های چوبی گره‌چینی شده، همچنین رنگ و روغن کاری درب‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه موزه سرای خیار واقع در میدان امام علی(ع) با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست اجرا است، گفت: این پروژه با نظارت منطقه سه و اعتبار شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

کارگر به پروژه مرمت و بازسازی بازار A یک میدان امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: این پروژه به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر 351868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.