امکان تعیین تاریخ تولد در زایمان سزارین وجود دارد

پزشک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در برخی موارد انعطاف پذیری زایمان پیش از زمان موعد وجود دارد، گفت: زنانی که حاملگی قبلی آنها سزارین بوده می‌توانند به مدت ۱۰ روز تاریخ زایمان را جابه‌جا کنند و در زایمان اول به روش سزارین نیز تغییر زمان بین چهار تا پنج روز امکان پذیر است .

فرشته حقیقت در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اخیرا نظریه‌هایی در خصوص تعیین زمان زایمان توسط والدین عنوان می‌شود، اظهار کرد: اصولا این موارد برای تعیین تاریخ تولد پیشنهاد می‌شود و در زایمان طبیعی امری محال است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد انعطاف پذیری زایمان پیش از زمان موعد وجود دارد، ادامه داد: زنانی که  حاملگی قبلی  آنها سزارین بوده می‌توانند به مدت ۱۰ روز تاریخ زایمان را جابه‌جا کنند و در زایمان اول به روش سزارین نیز تغییر زمان بین  چهار تا پنج روز امکان پذیر است و البته در همه موارد باید هماهنگی لازم با پزشک انجام شود.

پزشک متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و ناظران حاضر در بیمارستان‌ها به صورت مستمر بر فعالیت پزشکان نظارت دارند، اضافه کرد: هر گونه تخلف بررسی و پس از تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص هرگونه تخلف و بی دقتی از سوی پزشکان جان مادر و فرزند را تهدید می کند، گفت: در برخی موراد مشاهده شده که پزشکان از آمپول فشار برای تسریع در زایمان استفاده کرده اند که  این امر اکسیژن‌رسانی به کودک کاهش یافته و مادر دچار خونریزی بعد از زایمان خواهد شد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه صرف علاقه خانواده برای زایمان دلیل قانع کننده‌ای برای به خطر انداختن جان نوزاد نیست، افزود: زایمان عمل زیبایی نیست که شخص زمان را تعیین کند، تمام تلاش ما برای توسعه زایمان های طبیعی است و این امر از سوی مسئولان علوم پزشکی نیز به همه بیمارستان ها ابلاغ شده است.

کد خبر 351820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.