بهداد با طلا خداحافظی کرد/دونده طلایی از راه رسید

در روز نهم بازی های آسیایی جاکارتا بهداد سلیمی در وزنه برداری، بهمن عسگری در کاراته و حسین کیهانی در دوی ۳هزار متر به مدال طلا دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روز نهم بازی های آسیایی جاکارتا ورزشکاران کاروان ایران در رشته های دومیدانی، کاراته، وزنه برداری،بسکتبال، تیراندازی با کمان، بوکس، سوارکاری، سنگ نوردی و تنیس روی میز به میدان می روند که در ادامه اخبار لحظه به لحظه روز نهم را می خوانید:

* پگاه زنگنه کاراته کای وزن ۶۸- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست برابر حریف قزاقستانی شکست خورد؛ اما با صعود این قزاق به فینال زنگنه هم درجدول شانس مجددقرار گرفت. وی‌ در جدول شانس مجدد با حساب سه بر صفر از سد دیلدور آنا دوردیوا از ازبکستان گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت. زنگنه در رقابت‌های رده بندی با تای نگوان ویتنامی روبرو شد و توانست ۱۰ بر صفر پیروز شود و بر سکوی سوم بایستد.

* بهمن عسگری، نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم کاراته مردان، در نخستین مبارزه خود برابر حریفی از افغانستان پیروز شد.

* تیم سوار کاری ۴ نفره ایران متشکل از مسعود مکاری نژاد، فرهنگ صادقی، آریان روانبخش و داوود پوررضایی در رتبه سیزدهم مسابقات قرار گرفت.

* بهمن عسگری، کاراته کای وزن ۷۵- کیلوگرم در نیمه نهایی با حریفی از چین تایپه روبرو شد و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی در هانتی (رای داوران) با پنچ پرچم پیروز شد و به فینال رسید. عسگری در فینال مقابل حریف عربستانی ۵ بر صفر برتری یافت و پانزدهمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.

* تیم ملی تنیس روی میز ایران در سومین دیدار گروهی، برابر مالدیو قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر این تیم را شکست دهد.

* رقابت‌های دوچرخه سواری پیست پیگیری شد و در اسپرینت، تیم دوچرخه سواری ایران نتوانست به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند. در این مسابقه تیم ایران متشکل از محمد دانشور، علی علی عسگری و احسان خادمی در مرحله مقدماتی با مالزی رقابت داشت که زمان ۴۵ ثانیه و ۳۲۴ هزارم ثانیه را ثبت کرد و در رده بندی کلی دور مقدماتی عنوان هفتم را از آن خود کردند و از رسیدن به فینال بازماندند. پیش از این نیز دوچرخه سواری ایران در بخش جاده و کوهستان عملکرد خوبی نداشت و هیچ کدام از ملی پوشان به مدال نرسیدند.

* تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد در دیدار یک چهارم نهایی مقابل ژاپن با نتیجه ۹۳-۶۷ به برتری برسد. ملی پوشان کشورمان در کوارتر نخست موفق شدند ۲۵-۱۴ ژاپن را شکست دهند. کوارتر دوم با نتیجه ۲۱-۱۷ به سود ژاپنی ها به پایان رسید. در نیمه دوم این دیدار درخشش حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی سبب شد ایران کوارترهای سوم و چهارم را با برتری به پایان برساند. کوارتر سوم با نتیجه ۲۵-۱۹ به سود ایران پایان یافت و در کوارتر چهارم هم شاگردان شاهین طبع ۲۶-۱۳ ژاپن را شکست دادند. شاگردان مهران شاهین طبع در دیدار نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی می روند.

* تیم میکس تیراندازی کشورمان متشکل از فرشته قربانی و نیما محبوبی در دیدار رده بندی به مصاف سنگاپور رفتند و موفق شدند با نتیجه ۱۵۵-۱۵۲ این تیم را شکست دهند و مدال برنز دست پیدا کنند.

* ذبیح الله پورشیب ملی پوش وزن ۸۴- کیلوگرم کشورمان موفق شد با نتیجه ۸-۰ کاراته کار تاجیکستانی را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.ذبیح الله پور شیب نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم کشورمان مقابل حریف نپالی خود ۸ بر صفر پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد.

پورشیب در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف کویتی با نتیجه تساوی ۵ بر ۵ به کار خود پایان داد اما داوران به علت اخطاری که به پورشیب دادند وی را بازنده اعلام کردند تا او به دیدار رده بندی راه پیدا کند.

در حالی که سعید علی حسینی و بهداد سلیمی، در بخش یک ضرب مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی جاکارتا، رتبه های اول و دوم را بدست آورده بودند، در بخش دو ضرب نیز بی رقیب باقی ماندند.

در مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی جاکارتا بهداد سلیمی و سعید علی حسینی به روی تخته رفتند و هر دو با ثبت وزنه ۲۰۸ کیلوگرم آماده ضربات دوضرب شدند.

اما در بخش دو ضرب مسابقات بهداد سلیمی با مهار وزنه های ۲۳۷ کیلوگرم، ۲۴۶ و ۲۵۳ کیلوگرمی مدال طلای خود را قطعی کرد و در پایان نیز با بوسیدن وزنه ها از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

دیگر وزنه بردار ایران، سعید علی حسینی نیز با وزنه ۲۴۸ کیلوگرمی مقام دوم و مدال نقره را از آن خود کرد.

* ذبیح الله پورشیب، ملی پوش وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مردان کاراته ایران با شکست حریف نپالی به نیمه نهایی راه یافت.

*  تیم ملی بسکتبال ۵ نفره مردان ایران موفق شد با پیروزی ۹۳ بر ۶۷ بر ژاپن به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برسد.

* تیم ملی کانوپولو در اولین دیدار خود اندونزی میزبان را با نتیجه ۱۸ بر یک شکست داد.

تیم ملی دوچرخه سواری اسپرینت ایران از صعود به دور بعدی مسابقات بازماندند.

*  تیم کامپوند میکس متشکل از فرشته قربانی و نیما محبوبی در دیدار رده بندی تیم سنگاپور قرار گرفت و موفق شد با امتیاز ۱۵۵ بر ۱۵۲ به برتری برسد و به مدال برنز دست یابد.

* ذبیح الله پور شیب نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم کشورمان در دیدار رده بندی موفق شد با نتیجه ۳-۲ حریف اردنی خود را از پیش رو بردارد و به مدال برنز دست یابد.

* در مرحله مقدماتی کانوپولوی مردان در بازی‌های آسیایی، تیم کشورمان موفق شد در دومین مسابقه سنگاپور را هم شکست دهد تا صعود خود به عنوان صدرنشین به مرحله نهایی بازی ها را قطعی کند.

در این بازی تیم کشورمان موفق شد حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد تا انتقام شکست بانوان کشورمان برابر سنگاپور را بگیرد. دیدار آخرین دیدار مقدماتی تیم مردان کشورمان فردا صبح ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی به دیدار مالزی می‌رود. ملی‌پوشان کشورمان پیش از این اندونزی را شکست داده بودند.

تیم بانوان کانوپولو که بازی اول خود را با اختلاف یک گل به سنگاپور واگذار کرده بود، در بازی دوم خود به یک پیروزی پرگل ۱۹ بر صفر مقابل مالزی دست یافت.

* تیم ملی سنگنوردی بانوان ایران توانست مجوز حضور در فینال بازی های آسیایی را به دست آورد.

* تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران در ماده سرعت امدادی موفق شد با شکست تایلند راهی فینال شود.

* امید احمدی صفا بوکسور وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان مقابل حریف کره شمالی خود به میدان رفت و با نتیجه ۳-۲ مغلوب این بوکسور شد.

* در مرحله گروهی تنیس روی میز بازی های آسیایی جاکارتا دو تیم ایران و تایلند به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۳ بر ۱ ایران به پایان رسید.

نیما دو و نوشاه عالمیان یک بار برابر حریف خود پیروز شدند و افشین نوروزی نیز شکست خورد تا ایران ۳ بر ۱ موفق به پیروزی برابر تایلند شود. ایران با این پیروزی در گروه خودم دوم شد و راهی مرحله حذفی شد.

* حسین کیهانی نماینده ۳۰۰۰ متر با مانع کشورمان موفق شد در فینال این رقابت ها زود تر از سایر ورزشکاران به خط پایان برسد و مدال طلا را از آن خود کند.

* تیم ملی سنگ نوردی بانوان ایران در دیدار رده بندی ماده سرعت بخش امدادی مقابل تیم اول چین به میدان رفت و با قبول شکست مقابل این تیم چهارم شد. اعظم کرمی، حدیث نظری و کبری لگزایی‌فر تیم ایران را تشکیل می دادند.

* تیم ۳ نفره سنگ نوردی آقایان ایران در مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی جاکارتا به مصاف چین رفت و با قبول شکست برابر این تیم موفق نشد به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. رضا اسرار، مهدی علیپور و رضا علیپور ترکیب سه نفره ایران را در این مسابقه تشکیل داده بودند.

کد خبر 351788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.