۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
بازی‌هایی از جنس چوب

مدیرخانه خلاقیت شهرداری اصفهان از قرار دادن ابرسازه‌های چوبی در مناطق مختلف شهر اصفهان خبر داد و گفت: این ابربازی‌ها برای افراد در سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال طراحی شده است.

هاجر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طراحی، ساخت و اجرای ابر بازی‌های چوبی در اتاق فکر خانه خلاقیت، پیاده‌سازی و در کارگاههای سطح شهر ساخته شد، ابر بازی‌های چوبی سازه‌هایی است که هرکدام برای بازی خاص برنامه‌ریزی شده، استفاده می‌شود.

مدیر خانه خلاقیت شهرداری اصفهان افزود: دلیل استفاده از چوب در ساخت این سازه‌ها، حس نوستالژی و خاطره انگیزی است که در افراد زنده می‌کند، لمس چوب حس و خاطره خوبی را برای افراد به خصوص کودکان دارد.

ابراهیمی ادامه داد: مقاومت این سازه‌های چوبی باعث می شود افراد در سنین مختلف به خصوص کودکان به راحتی بتوانند از این سازههای چوبی استفاده کنند، البته در صورتی که این سازهها خراب شود، قابل ترمیم و بازسازی است.

وی با بیان اینکه این بازی‌ها برای افراد در سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال طراحی شده است، گفت: هفت سازه چوبی برای بزرگسالان و هفت سازه چوبی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مدیر خانه خلاقیت شهرداری اصفهان در توضیح  عنوان این سازه‌های چوبی که با عنوان" ابر" بازی شناخته می‌شود، اظهار کرد: "ابر" در لغت به معنی بزرگ است و منظور از سازه‌های ابر، سازه‌هایی است که از سایز و استاندارد معمولی خود خارج شده و چندین برابر اندازه معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بسیاری از این بازی‌ها مانند جنگل از قبل طراحی شده و سازه‌های مورد استفاده در این بازی ۱۰ برابر اندازه واقعی خود است، به همین دلیل افراد در سنین متفاوت می‌توانند از این ابر بازی‌ها استفاده کنند. تونل تلاقی و لنگرگاه از دیگر بازی‌هایی است که اندازه‌ای بزرگ‌تر از اندازه معمولی دارد.

وی افزود: این ابر بازی‌های چوبی در نقاط مختلف شهر اصفهان از جمله پارک جنگلی ناژوان، منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان و شهرک امیرحمزه توسط شهروندان استفاده شهروندان استفاده شده است، البته برنامه‌ریزی شده است محل قرارگیری و استفاده از این ابرسازه‌های چوبی، هر هفته در یکی از مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان باشد.

مدیر خانه خلاقیت شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به استقبال شهروندان از این ابر بازی‌ها گفت: از سه‌شنبه شش شهریورماه به مدت چهار روز این ابربازی ها در باغ غدیر اصفهان قرار می‌گیرد.

کد خبر 351734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.