۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
بانوان ورزشکار را دریابید

لنجان-عضو شورای اسلامی زرین شهر حضور زنان در مدیریت ورزش را رمز موفقیت و توسعه پایدار ورزش بانوان دانست و گفت: متاسفانه ورزش بانوان زیر سایه ورزش آقایان قرار دارد در حالی که برای پیشرفت ورزش بانوان در مرحله نخست باید برای ورزش بانوان ارزش قایل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سودابه باقری در نشستی با بانوان ورزشکار این شهرستان اظهار کرد: ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت روحی و جسمی در ادوار مختلف زندگی است تا حدی که نمی‌توان از تأثیر غیر قابل انکار آن بر روحیه دختران و زنان چشم پوشی کرد به همین خاطر دین مبین اسلام نیز نه تنها ورزش را برای بانوان منع نکرده است بلکه همواره به ضرورت آن با حفظ ارزش‌های اسلامی تأکید جدی داشته است.

وی افزود: دختران امروز، مادران فردای جامعه هستند بر همین اساس ترویج ورزش در بین دختران می تواند باعث تربیت نسلی سالم و تندرست شود از سوی دیگر این نشاط و شادابی می تواند در آینده باعث شود آنان نیز نسلی قوی و تاثیرگذار را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

عضو هیئت رییسه تکواندو شهرستان لنجان با بیان اینکه جایگاه ورزش بانوان در عرصه های مختلف در حال پیشرفت و ترقی است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توجه به ورزش بانوان بوده ایم، اما در آن زمان ورزش قهرمانی بانوان در رشته های مختلف تا حرفه‌ای شدن و اوج گرفتن فاصله زیادی داشت.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره خواهان ترویج روش‌های مناسب برای پیشرفت بانوان ایرانی در عرصه‌های ورزشی با حفظ ارزش‌های دینی، ملی و اخلاقی بوده است، ادامه داد: به مرور زمان شاهد فعالیت معدود زنانی در ورزش های قهرمانی‌بودیم البته این فعالیت سبب حضور در مسابقات آسیایی و... شد و کسب موفقیت در این آوردگاه ها انتظارها را از حضور زنان برای کسب مدال های خوش رنگ به طور قابل ملاحظه‌ای بالا برد.

باقری با بیان اینکه به‌تدریج زنان در تمام رشته‌های ورزشی همچون مردان شرکت کرده‌ و در عرصه ورزش گام‌های بزرگی را برداشته‌اند، اضافه کرد: خبر موفقیت های بانوان لنجانی در مسابقات مختلف باعث شد استقبال خوبی از طرف مردم نسبت به ورزش بانوان صورت گیرد به گونه ای که استعدادهای بالقوه ای که در این وجود داشت شناسایی و به تیم های ملی برای حضور در آوردگاه های مختلف معرفی شدند.

وی عنوان کرد: مرجان سلحشوری از جمله بانوان ورزشکار موفق لنجانی است که این بار به عنوان نماینده پومسه کشورمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشت و موفق شد مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب کند و پرچم ایران را به اهتزاز در آورد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه مسئولان بانوان ورزشکار را باید دریابند، خاطرنشان کرد: توفیقاتی که این بانوی ورزشکار لنجانی در آوردگاه های مختلف کسب کرده قطعا باعث فراگیر شدن ورزش حرفه ای بانوان این شهرستان نه فقط در رشته تکواندو بلکه در همه رشته ها خواهد شد و قطعا همگان را به سمت ورزش تشویق می کند.

وی حضور زنان در مدیریت ورزش را رمز موفقیت و توسعه پایدار ورزش بانوان دانست و یادآور شد: متاسفانه ورزش بانوان زیر سایه ورزش آقایان قرار دارد در حالی که برای پیشرفت ورزش بانوان در مرحله نخست باید برای ورزش بانوان ارزش قایل باشیم تا با برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت ورزشکاران شهرستان لنجان ورزش قهرمانی بانوان این شهرستان را با به جایگاه واقعی خود برسانیم.

باقری با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌ها نیز آن‌طور که باید به ورزش بانوان ورود نمی‌کنند، تاکید کرد: آگاه سازی، رکن مهمی برای تقویت و ترویج ورزش در بین مردم است که باید به صورت جدی انجام بگیرد، چرا که بسیاری نمی دانند ورزش کردن چه اندازه می تواند در تندرستی اثرگذار باشد بر همین اساس انتظار می رود رسانه های شهرستان لنجان نیز به کمک ورزش بانوان آمده تا موفقیت های کسب شده ورزشکاران را به درستی به شهروندان منتقل کنند.

کد خبر 351618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.