پرداخت یارانه ۱۰۰ درصدی نهال گل محمدی در کاشان

کاشان - مشاور وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه ۱۰۰ درصدی نهال گل محمدی در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حسین زینلی در نشستی با فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه وزرات جهاد کشاورزی در زمینه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی حمایت ویژه ای خواهد داشت، اظهار کرد: جهادکشاورزی با پرداخت ۱۰۰ درصدی یارانه نهال جهت کشت در اراضی شیب دار از توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی در کاشان حمایت می کند.

کمک به رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی از اولویت دولت

حمیدرضا مومنیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در این نشست با اشاره به تهدیدات حوزه کشاورزی اعم از مسائل زیست محیطی، بحران آب و خشکسالی، تصریح کرد: در سال های اخیر با تغییر الگوی کشت در شهرستان کم آب کاشان همزمان با اجرای تجهیزات نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در منابع زیرزمینی شاهد افزایش تولیدات در بخش کشاورزی هستیم.

مومنیان ادامه داد: توسعه کشت گونه های کم آب بر و با ارزش افزوده بالا نظیر زعفران و افزایش سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان نمونه ای از تحقق کشاورزی علمی در بستر سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی شرکت داروسازی باریج اسانس را یکی از الگوهای موفق از بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: حضور بیش از ۲۰ هیئت علمی در این شرکت نشان از رویکرد علمی و توجه به دانش روز و آینده نگری دارد.

فرماندار کاشان، کمک به رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه در نواحی روستایی را از اولویت های دولت در شهرستان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با واگذاری تسهیلات در این حوزه، شاهد شکوفایی و توسعه صنایع و واحدهای تولیدی در این مناطق خواهیم بود.

کد خبر 351600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.