آمریکا می داند جنگ با ایران برابر نابودی است

لنجان- امام جمعه فولادشهر گفت: آمریکا به خوبی می داند که دوران تهدید گذشته است، از این جهت هرگز وارد جنگ با ایران نمی‏ شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: دولت کنونی آمریکا یک دولت صد در صد منفعت‌طلب و اقتصاد محور بوده تفکر کاملا اقتصادی دارد.

وی افزود:از سوی دیگر آمریکا به‌خوبی می‌داند که شروع جنگ با ایران چیزی جز انتحار و خودکشی نیست.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: کشوری که تمام جنگ‌های نیابتی از سوریه و عراق گرفته تا لبنان و یمن را به ایران باخته است، هرگز وارد نبرد مستقیم نظامی با ایران نمی‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا هیچ برآورد دقیقی ندارد که در ساعات اولیه شروع جنگ، از دور و نزدیک چه بر سر اسرائیل خواهد آمد و هزاران موشک حزب‌الله و حماس و ده‌ها هزار نیروی چند ملیتی مستقر در سوریه چه خواهند کرد، از این رو می توان شروع جنگ با ایران را نابودی تمام امکانات و منافع و نیروهای آمریکایی در منطقه دانست.

سرافراز اضافه کرد: هزار دلیل روشن و منطقی وجود دارد که مقام معظم رهبری می‌گویند مذاکره با کاخ سفید عقلانی نیست، و باید به این مهم توجه داشت دولت آمریکا مظهر بی‌اعتمادی و نقض عهد در دنیاست و عقل سالم می‌گوید با کسی‌که مورد اعتماد نیست بر سر یک میز ننشیند.

وی عنوان کرد: دولتی که حتی به متحدان درجه یک خود نیز خنجر از پشت می‌زند، تمام قوانین، مقررات و پیمان‌های بین‌المللی را به تمسخر می‌گیرد و له می‌کند، دروغ گویی، زیاده‌طلبی و سلطه‌جویی با گوشت و پوست و خونش عجین شده است، نباید مذاکره و گفتگو کرد.

وی  با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر شهیدان هستند که خدمتگزار مردم بودند و پست و مقام و مسئولیت، آن ها را عوض نکرد و به دور از هر تفکر حزبی و خط سیاسی، تنها به خدمت خالصانه می‌اندیشیدند و هدفشان پیشرفت کشور بر مسیر صحیح بود.

سرافراز افزود: یکی از سیاست‌های مهمی که باید به‌طور جدی تغییر کند، دل بستن به قول‌های بدون تضمین کشورهای خارجی خصوصاً اروپایی‌ها است، چراکه شنیده می‌شود که مسئولان مختلف صحبت‌هایی می‌کنند که نشان دهنده دل بستن آن‌ها به وعده و وعیدهای اروپایی است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: دولت و سایر مسئولان کشور بدانند که اروپا نیز دست کمی از آمریکا ندارد از این رو تنها راه اصلاح وضعیت اقتصادی کشور توجه به توان داخلی و استفاده از فکر بومی است و بر همین اساس نباید تجربه برجام دوباره تکرار شود.

وی اضافه کرد: از مجلس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم، طبق عهد و سوگندی که در محضر قرآن و مردم یاد کرده‌اند، چشم بینا و زبان گویای مردم در دریافت صحیح مشکلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موکّلان خود باشند.

سرافراز عنوان کرد: مردم از وکلای خود توقع دارند، در انتخاب وزرای کابینه و نظارت برعملکردشان و سایر دستگاه‌ها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و اولویت‌های جامعه را در کمیسیون‌ها و صحن مجلس مطرح کنند و از طرح لوایح و طرح‌های فرعی و فرصت‌سوز بپرهیزند و نسخه علاج اصلی دردهای مُزمن اقتصادی را که در نظام اقتصادی و مالی و پولی کشور وجود دارد برمبنای اقتصاد مقاومتی در قالب طرح‌های راهگشا تصویب کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه هم به‌عنوان مدعی‌العموم، بدون ملاحظات و با سرعت و دقت و عدالت، مقصران شرایط کنونی اقتصادی را اعم از مسئولان و مجریان خاطی و دیگر عوامل بروز مشکلات جامعه شناسایی و به‌سزایی که شایسته آنان است برسانند و دل‌های مردم را شاد و خرسند کند.

امام جمعه فولادشهر متذکر شد: اخیراً وزارت خارجه آمریکا با تشکیل گروه اقدام علیه ایران وارد فاز جدیدی از رویارویی با ایران شده است، این گروهِ اقدام در مرحله اول عهده دار اِعمال تحریم‌های سنگین و بی سابقه علیه ایران است و در مرحله بعد، از طریق ایجاد نارضایتی در ایران با فشارهای اقتصادی، زمینه هماهنگی میان گروه‌های معاند را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: اغتشاشات اخیر در ایران این پیام را برای آمریکا داشت که هماهنگی بخش‌های مختلف برای ایجاد اغتشاش در ایران نیازمند همکاری بیشتر بازیگران معاند است و برای این‌که این بازیگران بتوانند نقش تأثیرگذارتری در ارایه طرح‌های آمریکا داشته باشند، نیازمند هسته مرکزی یا همان اتاق عملیات هستند که این نقش را گروه اقدام برعهده خواهد داشت.

سرافراز گفت: هم‌چنین آمریکا به‌دنبال آن است از طریق این گروه با اِعمال فشار بر ایران، راه را برای مذاکره هموار کند از این جهت باید هوشیار بود تا دچار آسیب نشویم.

کد خبر 351560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.