ارز گران، مبل اصفهان را گران‌تر کرد

کاهش توان خرید مردم، گرانی ارز و تاثیر بازارها هر روز شدت بیشتری می‌گیرد، یکی از این بازارها، بازار مبل اصفهان است به طوری که فعالان این عرصه ظرفیت تولیدات خود را به کمترین حد ممکن رسانیده‌اند.

حجت الله پورحقانی رئیس اتحادیه صنایع مبلمان استان اصفهان دراین باره به ایمنا می‌گوید: در چند هفته ابتدایی افزایش نرخ‌ها عده‌ای به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر قیمت‌ها وارد بازار شدند و خریدهایی انجام دادند ولی پس از آن تا کنون بازار در رکود کامل بسر می‌برد و با ایجاد چنین شرایطی در بازار مبل عده‌ای اقدام به تعطیلی کرده‌اند.

به گفته این فعال نه تنها بازار داخلی دچار رکود شده است بلکه صادراتی هم انجام نمی‌گیرد و بازارهای خارجی را هم از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از چوب کشور وارداتی است، می‌گوید: واضح است با افزایش نرخ دلار، بر قیمت این اجناس وارداتی نیز افزوده شده است.

این فعال ادامه می‌دهد: مصالح دیگر مانند قیمت پارچه نیز تقریباً دو برابر شده است، نرخ پارچه ایرانی مانند قبل است ولی پارچه‌های ترک وچین گران‌تر شده‌اند. همچنین مواد اولیه مصالحی دیگر مانند ابر، فوم با عرضه کمتر از سوی پتروشیمی و گرانی روبرو شده است ودرنهایت اینکه رنگ هم ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته که همگی باعث افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت مبل شده است.

وی ادامه می‌دهد: اما آنچه دراین میان مهم‌تر از همه موارد است و باعث ضربه به این بازار شده است ازبین رفتن اعتماد است، پیش از این شخص تولید کننده به طور اقساطی و با چک مصالح اولیه خود را خریداری می‌کرد ولی درشرایط کنونی به دلیل نبود اعتماد تمام مصالح باید نقدی خریداری شود که این خود مانعی بر سر راه فعالیت تولید کنندگان مبل شده است.

پورحقانی تصریح می‌کند: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز اتحادیه مبل فروشان حمایت دولت در زمینه افزایش صادرات این محصول است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش واردات مبل دلایل متعددی دارد که یکی از آن‌ها ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل و آگاهی مردم از این کیفیت است، از این رو مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری برای خرید محصولات داخلی پیدا کرده‌اند.

کد خبر 351504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.