جام زنده رود بین المللی می شود/ رقابت پسران در سطح آسیایی برگزار شد

رییس هیئت شنا استان اصفهان با بیان اینکه استقبال بی‌نظیری از سومین دوره مسابقات جام زنده‌رود صورت گرفت، گفت: سطح فنی این دوره از رقابت‌ها بسیار بالا بود و در نظر داریم سال آینده نیز این رقابت‌ها را در سطح بین‌المللی و با حضور شناگرانی از کشورهای خارجی برگزار کنیم.

بهمن کیانی‌والا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد برگزاری مسابقات شنای جام زنده‌رود (گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی) در اصفهان، اظهار کرد: سومین دوره مسابقات شنای جام زنده‌رود در بخش پسران از ۲۷ مردادماه به مدت سه روز، در سه رده سنی و ۷۵ رشته در استخر انقلاب برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در شهرکرد دو روز قبل از برگزاری جام زنده‌رود و حضور شناگران رده‌های سنی مختلف در این رقابت‌ها، افزود: پیش‌بینی می‌کردیم در جام زنده رود حداکثر ۳۰۰ شناگر شرکت کند اما مسابقات با حضور ۵۲۴ شناگر در قالب ۵۲ تیم از ۲۵ استان برگزار شد که با استقبال بی‌نظیری و بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شدیم، چرا که تا کنون در مسابقات مختلف ۱۵۰ تا ۲۵۰ شرکت‌ کننده حضور داشتند.

کیانی‌والا گفت: برگزاری تورنمنتی در این سطح نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیقی دارد و به همین جهت از سه ماه پیش و با همکاری و همفکری خانواده شنای استان اصفهان شروع به برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات کردیم. اسپانسری برای برگزاری این رقابت‌ها نداشتیم و تمام هزینه‌ها بر عهده هیئت شنای استان بود اما اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز در برگزاری این تورنمنت کمک‌های معنوی زیادی به ما کرد و استخر انقلاب را در اختیار هیئت گذاشت.

رییس هیئت شنای استان اصفهان با تأکید بر اینکه سطح فنی این دوره از مسابقات در حد رقابت های آسیایی بود، تصریح کرد: سطح فنی مسابقات بسیار بالا بود، چهار رکورد ملی در این رقابت‌ها جابه‌جا شد و از ۴۴ داوری که این رقابت‌ها را قضاوت کرد، ۴۱ داور از استان اصفهان بود.

کیانی‌والا با اشاره به برگزاری مسابقات جام زنده‌رود دختران در مهرماه، خاطر نشان کرد: دومین دوره مسابقات جام زنده‌رود دختران اواخر مهرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری این تورنمنت هستیم، ضمن اینکه اولین دوره این مسابقات دو سال پیش در اصفهان برگزار شد. البته جام زنده‌رود سال ۹۵ با حضور شناگرانی از کشور عمان برگزار شد و در نظر داریم سال آینده نیز این رقابت‌ها را در سطح بین‌المللی و با حضور شناگرانی از کشورهای خارجی برگزار کنیم.

کد خبر 351396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.