قهوه‌های قاچاق توقیف شد/ پلمب ۷ واحد صنفی

توقیف قهوه‌های قاچاق، پلمب هفت واحد صنفی متخلف، کشف ۱۹ وسیله نقلیه مسروقه و کشف ۱۱۴ کیلوگرم تریاک در نایین از مهمترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی محموله قهوه خارجی قاچاق در یکی از انبار های اطراف شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان مربوطه از انبار مورد نظر بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه تعداد ۷۰ کیسه قهوه خارجی که همگی آنها فاقد مدارک مثبته گمرکی و قاچاق بودند کشف و توقیف شدند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان  ارزش کالای کشف شده را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضائی شد.

پلمپ ۷ واحد صنفی متخلف در اصفهان

سرهنگ محمدحسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار کرد: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس طی این طرح از ۲۱۱ واحد صنفی بازدید کردند.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۱۶ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۲۷ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موازین و مقررات مربوطه با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس ، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

استعلام گذرنامه متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین حسینی

وی در ادامه گفت: در سال های اخیر شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی با استقبال زیادی از سوی شهروندان روبرو شده و سال به سال نیز بر تعداد متقاضیان شرکت در این مراسم افزوده می شود.

وی افزود: بسیاری از زائران در سال گذشته در مرز های خروجی با مشکل مواجه و از خروج آنها جلوگیری به عمل آمده بود و این امر باعث شده حجم زیادی از گذرنامه های مردم توقیف و به این پلیس عودت داده شود و در این رابطه پرونده های قضایی نیز برای متقاضیان شرکت در مراسم اربعین حسینی تشکیل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین زمینه به کسانی متقاضی شرکت در مراسم معنوی و پرشور پیاده روی اربعین حسینی هستند یادآور می شویم که برابر دستورالعمل های صادره خروج از کشور فقط منوط به ارائه اصل گذرنامه شخصی و ویزای معتبر است و در غیر این صورت اجازه خروج داده نخواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: متقاضیان از هم اکنون و قبل از خروج از کشور به اداره گذرنامه واقع در خیابان وحید، خیابان رودکی جنب کلانتری ۱۵ و ادارات گذرنامه در فرماندهی انتظامی تمامی شهرستان مراجعه و اجازه خروج و سایر موارد گذرنامه خود را استعلام کنند.

این مقام انتظامی در خصوص عواقب ارائه گذرنامه شخص به فرد دیگر هشدار داد و گفت: در صورت ارائه گذرنامه به غیر در مبادی مرزی از خروج آنها جلوگیری به عمل آمده و در این زمینه پرونده قضایی برای صاحب گذرنامه و شخص استفاده کننده نیز تشکیل و رسیدگی به آن منوط به طی مراحل اداری و قضایی طولانی مدت خواهد بود.

سرهنگ اسماعیلی خاطر نشان کرد: در صورت اقدام به خروج از کشور بدون دارا بودن ویزای معتبر نیز توسط ماموران مرزی کشور عراق در مبادی ورودی از ورود آنها جلوگیری به عمل آورده و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی به آن نیز منوط به طی مراحل اداری و قضایی طولانی مدت است.

کشف ۱۹ وسیله نقلیه مسروقه در ۲۴ ساعت گذشته

سرهنگ محمد علی یوسلیانی،  با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاسخگویی به مطالبات مردمی طرح امنیت محله محور در ۲۴ ساعت گذشته توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه طرح های محله محور قطعا در پیشگیری از وقوع جرایم و همچنین کشف آن مؤثر است گفت : این طرح در نقاط جرم خیز و مناطق هدف و از قبل تعیین شده در ساعات اولیه صبح با برنامه ریزی منسجم و تشگیل اکیپ های محسوس و نامحسوس اجرا شد .

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان همچنین از دستگیری تعدادی سارق سابقه دار و کشف انواع مواد مخدر خبر داد و گفت : در این طرح ۱۰ دستگاه خودرو و ۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و پس از انجام مراحل قانونی به مالکان آنان تحویل داده شد.

بیش از ۱۱۴ کیلوگرم تریاک در نائین کشف شد

سرهنگ سید تقی حسینی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: مأموارن ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان "نائین" حین کنترل خودروها عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس و یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک و قصد متوقف کردن آنها را داشتند که هر ۲ خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با فرار خودروها، مأموران به تعقیب آنها پرداخته و سرانجام هر ۲ خودرو در جاده های خاکی اطراف شهرستان متوقف و در بازرسی صورت گرفته از آنها  ۱۱۴ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بودند، کشف شد.

سرهنگ حسینی، تصریح کرد: در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 351348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.