ایثار برای ادامه زندگی ۴ بیمار نیازمند عضو

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: در اقدامی خداپسندانه اعضاء بدن جوان ۲۶ ساله درچه ای به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مژگان عابدی ۲۶ ساله ساکن درچه بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شدو در بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد بستری بود.

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، این جوان ۲۶ ساله از بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل و بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با بیان اینکه این مورد بیست و چهارمین اهداء عضو در سال جاری در اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و کبد وی در بیمارستان شیراز به بیماری نیازمند حیاتی دوباره بخشیده شد.

وی ادامه داد: قلب وی در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلب این جوان درچه ای در حیاتی دوباره به تپش بیافتد.

به گزارش ایمنا، اعضای قابل اهدا شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها است که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند. با اهداء قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده بازگرداند، تاندون و غضروف سبب بازسازی اعضا آسیب دیدهٔ مربوطه می‌شوند، پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود، پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است و پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون است.

کد خبر 350830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.